Gør det ondt?

brevkassespørgsmål

Gør det ondt?

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 6 år 3 måneder siden

Hej Jeg ville godt vide om det gør ondt at have sex som dreng for første gang?

Svar:

Hey Anonym

Jeg kan godt forstå du er nysgerrig på alt det her med sex. Det er helt naturligt at være, når man kommer i puberteten. Så fedt du skriver og spørger, for der er helt sikkert mange der går med samme spørgsmål.

Jeg kan ikke give dig sådan et helt præcist, ja eller nej svar på dit spørgsmål. Sex kan godt gøre lidt ondt for en dreng, men det kan det både første gang og gang nummer 100. Men det behøver slet ikke gøre ondt. Det handler rigtig meget om, måden man har sex på.

Når drenge bliver liderlige og får rigtig meget lyst til sex, bliver penis helt stiv.
Hos piger dannes der noget væske i pigens skede, som skal sørge for at penissen har lettere ved at komme ind i pigen, og at den har let ved at glide frem og tilbage.

Væsken kommer lige så stille, når man begynder at kysse og kæle med hinanden, og pigen får mere og mere lyst. Hvis man er lidt for hurtig og prøver at få penissen ind i pigen, før hun er helt klar, og der er væske nok, kan det godt gøre ondt. Nok mest på pigen, men også på drengen.
Men hvis man giver sig god tid, og kysser og kæler med hinanden indtil begge to er helt klar, så behøver det slet ikke gøre ondt.

Når du er 12 år, går der nok nogle år endnu, før du skal til at prøve det her med sex af. Men det her med smerter, er i hvert fald ikke noget du behøver være bange for.

Mange hilsner
Lasse

Lasses billede
Lasse fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål