At gå med ble
brevkassespørgsmål af
Emil
15 år
hey, for cirka tre år siden kom en af mine venner til at lave i bukserne på vej fra skole til klub. Siden har jeg nærmest blevet tændt når jeg tænker på det der skete. Jeg har læst meget på nettet om at nogen mennesker tænder på det. Har også gerne ville prøve det selv, så jeg har købt nogen bleer til voksne.
Når jeg er alene hjemme tager jeg tit ble på og laver stort i den. Nogen gange lader jeg som at jeg er min ven og gør ligesom han gjorde dengang han lavede i bukserne (siger det samme og går og holdrt mig ind til at jeg ikke kan holde mig mere) Så går jeg rundt i ca. 20-30 min inden jeg skifter og går i bad.
I badet er jeg tit rigtig tændt bagefter, men hvorfor tænder nogen på sådan noget? synes det er ulækkert bagefter, men spændende imens jeg gør det. jeg kan godt lide følelsen af at have en fyldt ble. Er det mærkeligt??

Svar:
Hej Emil
Jeg kan godt forstå du undrer dig, over hvorfor du har det sådan med at lave stort og gå rundt med det. Mange ville ikke bryde sig om det, men som du nok også selv har fundet ud af, så er du langt fra alene.
Jeg kan ikke sige dig, hvorfor du tænder på det. Måske er det selve følelsen af at have noget varmt i bukserne. Måske er det fordi det er grænseoverskridende og måske endda føles lidt forkert. Måske er det noget helt tredje.
Vi mennesker tænder på mange meget forskellige ting. Nogle tænder på at blive rørt på en bestemt måde. Nogle tænder på at klæde sig ud, nogle kan lide at talt til på en bestemt måde, og du tænder så på at lave stort. For nogle mennesker vil det lyde mærkeligt, men det så kan det jo være de tænder på noget, som du ville synes var mærkeligt.
Måske er det en fase du går igennem lige nu? Det er helt naturligt at være nysgerrig på sin seksualitet, og særligt i ungdomsårene, er der mange der afprøver forskellige fantasier.
Det kan også være at det er noget som du bliver ved med resten af livet, og det er altså også helt i orden. Hvis det gør dig glad, og det ikke skader andre, er der ikke noget forkert i det.
Mange hilsner Lasse