Følsomt pik hoved
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej mine venner taler om at vaske pik hoved nogle gange, men når jeg prøver at trække forhuden tilbage og røre ved pikhoved er det vildt følsomt og det gør ret ondt at røre ved det, og er usikker på om det ville gøre ondt hvis jeg har sex, jeg kan sagtens onanere men trækker ikke forhuden så langt tilbage når jeg gøre det og har haft et følsomt pik hoved, hele mit liv

Svar:
Hej med dig
Det er rigtigt, at det er vigtigt at vaske under forhuden også, da man ellers kan være i risiko for infektioner. Jeg kan dog godt forstå, at det er svært, hvis det gør rigtig ondt for dig at trække forhuden tilbage.
Jeg er ikke læge, men vil umiddelbart tænke, at det kan skyldes flere ting, hvor en forhudsforsnævring måske lyder som det mest sandsynlige. Det kan sagtens behandles og typisk kun ved brug en creme, man kan få på apoteket. Du skal dog forbi din egen læge og have en snak om det både ift. behandling, men også for at være helt sikker på, hvad årsagen er til det, du oplever.
Jeg ved godt, at det måske ikke lyder, som det sjoveste i hele verden at skulle tale med sin læge om sin pik, men husk på at det er lægens arbejde, og du er hverken den første eller sidste, som din læge har skulle hjælpe med et lignende problem. Derfor er det ikke noget, som din læge tænker over. Så mit råd til dig er at få en tid hurtigst muligt, så du kan få svar på, hvad smerterne skyldes, og så du kan få den rette behandling.
Jeg håber, at det var svar på dit spørgsmål!
De bedste hilsner,
Dagmar