Fyr fra nettet

brevkassespørgsmål

Fyr fra nettet

brevkassespørgsmål af
Lucy
23 år
Oprettet 1 år 4 måneder siden

Hejsa. Jeg snakker med en fyr jeg kender fra de sociale medier og endnu ikke har mødt i virkeligheden, vi snakker dog om at mødes osv. og vi har flirtet en del allerede, er begge singler og virker begge meget interesserede i hinanden. På de sociale medier jeg kender ham fra, har han ikke særlig mange billeder af sig selv. Men dem han har er åbenbart ret gamle. Han sendte mig først et “nyt” billede her for 1 uge siden, og jeg opdagede at han den dag i dag bare ser helt anderledes ud, meget mere hærget/ældre. Jeg prøvet virkelig at se bort fra det, men kan også mærke at jeg er lidt i chok endnu over hvordan han faktisk ser ud i virkeligheden. Jeg tør ikke rigtigt sige noget, og har derfor altid komplimenteret ham på hans billeder, også de nyeste, fordi jeg måske tænkte at det ville såre ham hvis jeg sagde at han ikke ligner “sig selv” fra de sociale medier/de andre billeder… Jeg ved bare ikke helt hvor vigtigt udseendet egentligt er for mig. Har jeg for mange krav, eller er det normalt at tænke som jeg tænker? Jeg vil ikke sige jeg decideret bliver frastødt af hans nye billeder han har sendt mig, men det er absolut et helt andet syn, og jeg føler mig faktisk ret slem fordi jeg har det sådan… hvad tænker i???

Svar:

Kære Lucy

Online dating er svært, og det lyder som om, at du er rendt ind i den udfordring, som mange oplever, og det er at finde balancen i, hvor meget man skal vælge/dømme ud fra udseendet. Udseendet er en del af tiltrækning, det kan vi ikke ændre på. Men hvis det er kærlighed og nærhed, man søger, så er der meget mere, som betyder noget, og som måske endda betyder meget mere. Når online dating kan gøre det svært at holde fast i disse ting, så tænker jeg, at det er fordi, der er så stort et fokus på udseendet. Meget af det handler om indtryk ud fra en virtuel profil, hvor en stor del af den er de billeder, man har til rådighed. Derfor synes jeg ikke, at du skal have det skidt med, at det fylder for dig, men mit råd til dig vil altid være at prøve at mødes med folk i virkeligheden, hvor det er lettere at mærke deres personlighed og værdier. Nogle oplever også i disse situationer, at tiltrækningen vokser, hvis der er god kemi. Så spring ud i det, gå en tur og drik en kop kaffe eller lignende og mærk efter, om du har lyst til at se ham igen.

Du nævner også, at du er bange for, at du har for mange krav, og det er også en svær balance. Det er okay, at man har krav, men det er også vigtigt at huske på, at vi alle bare er mennesker. Ingen af os er perfekte, og hvis man forelsker sig og bliver kærester, så vil der altid være et arbejde i at vokse, udvikle og blive bedre sammen. Hvis man venter på den, der tjekker alle boksene, så kan man komme til at vente længe. Men selvfølgelig skal man mærke efter, hvilke ting man ikke kan gå på kompromis med, og hvilke man kan.

En sidste ting jeg lige vil nævne, handler om, når du mødes med én, du har mødt online. Man kan aldrig være helt sikker på, at folk er dem, de siger, at de er, så derfor vil jeg anbefale dig, at  tage nogle simple forholdsregler for at passe på dig selv. Det kan f.eks. være at mødes et offentligt sted, og at fortælle nogen, hvem du skal mødes med, hvor og hvornår. Hav en aftale om at ringe, når daten er overstået, så nogle ved, at du er kommet hjem i god behold. Du kan evt. læse lidt mere om online dating og sikkerhed lige her.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar. Jeg ønsker dig mega meget held og lykke med det!

De bedste hilsner,

Dagmar

Dagmars billede
Dagmar fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål