FUCK ALT LIGE NU
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
hvad skal jeg snart gøre jeg er lige blevet overfaldt mine forældre fatter ikke en skid jeg bor stort set på gade jeg har det meget dårligt med mig selv jeg ville at den overdosis jeg engang tog virkede hvor skal jeg snart gøre af mig selv HJÆLP mvh (navn slettet af moderator)

Svar:
Hej I
Hvor er det godt at du skriver når tingene ser ud som de gør for dig lige nu. Livet kan godt blive uoverskuligt når det gør ondt inderst inde, men det bekymrer mig meget at du samtidig ikke rigtig har et sted du føler dig tryg ved at kalde "hjem", og derfor nærmest bor på gaden.
Jeg går ud fra at der er nogle ting derhjemme der gør at du bor mere på gaden lige nu end derhjemme, måske er der også andre ting? Lige meget hvad det er for nogle ting synes jeg det er vigtigt at du får noget hjælp fra voksne til at ændre din situation, og jeg tænker også at det er derfor du har valgt at skrive her til brevkassen, og oplyse dit fulde navn og kommune.
Underrettet din kommune
Når du har valgt at give dine personlige oplysninger er det vores pligt i Cyberhus at give oplysningerne videre til din kommune, og fortælle dem hvad du har fortalt. Det er så op til din kommune at kontakte dig og forsøge at hjælpe.
Jeg har i dag, 02/nov. 2011 ved middagstid haft telefonisk kontakt til din kommune og aftalt med dem at jeg videresender dit brev, og mit svar til dig, til dem. Herefter vil de kigge nærmere på det.
Hjælp i Aarhus
Når du har valgt at skrive til brevkassen "Spørgs om hjælp i Aarhus" tænker jeg at det kan være fordi du måske opholder dig i Aarhus selvom det ikke er din hjem-kommune. Hvis det er tilfældet synes jeg du skal prøve at kontakte Ungekontakten i Aarhus. Du kan både ringe til dem, og møde op hos dem og være anonym. Du kan altså komme og bede om hjælp. Hvis du ønsker det kan du gøre det uden at oplyse hvem du er.
Ungekontakten i Aarhus har adressen Sønderallé 33, 8000 Aarhus C(lige over for rutebilstationen) og deres telefonnr er: 8940 3183
Hos ungekontakten sidder voksne der er særligt dygtige til at lytte til, og hjælpe, unge der har det rigtig svært og ikke kan få hjælp hjemmefra.
Du er sej
Til sidst vil sige til dig at jeg synes du er vildt sej fordi du forsøger at søge hjælp. Det er ikke altid let at skulle række hånden frem og bede om hjælp, men jeg tror på at det er det helt rigtige valg du har truffet.  Måske føles det ikke sådan lige nu, men jeg synes det fortæller at du er en modig og viljestærk pige.
Jeg tror og og håber på at det vil lykkes for dig at ændre din situation til det bedre.
DeBedsteHilsner
Niels-Christian