Frustreret
brevkassespørgsmål af
Markus Magnussen
23 år
Hej cyberhus. For ikke ret længe siden fortalte min nuværende partner mig at dengang hun var i 15-16 års alderen havde hun en bolleven på 25 (Ja jeg syntes det er slemt) så mit spørgsmål er har hun været parat til det rent fysisk? Altså hendes skede er ikke blevet forandret for altid eller hvordan?

Svar:
Hej Frusteret
Godt du skriver ind til os.
Skeden er meget elastisk, så der er ingen grund til bekymring omkring forandring. Fra det øjeblik en kvinde får sin første menstruration er kvindens krop fysisk set klar til at føde et barn, hvorfor det at have sex også er helt naturligt.
Jeg tænker, at hvis du har nogle spørgsmål eller tanker omkring det yderligere, er det måske en god ide at snakke med din kæreste om det.  Jeg bider også mærke i det med at du skriver i parentesen, at du synes det er slemt. Måske kunne det være sundt at åbne mere op overfor din kæreste ift. hvad det bringer op i dig?
Jeg håber du kan bruge mit svar til noget.
Bedste hilsner Gitte