Fritidsarbejde

brevkassespørgsmål

Fritidsarbejde

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej.

Kan du hjælpe mig med at finde et fritidsjob? Jeg er en handicappet pige som sidder i kørestol. Jeg fejler kun det at jeg ikke kan bruge mine ben, og ikke har så mange kræfter i mine arme. Jeg går i 7. Klasse. Jeg håber du kan hjælpe.

Hilsen S.

Svar:

Kære S.

Det er en god ide med et fritidsjob - jeg har også selv haft mange forskellige fritidsjob da jeg var yngre ;-)

Der er en rigtigt god hjemmeside du kan bruge hvis du søger fritidsjob. Der er f.eks. siden:fritidsjob.onlineannoncer.dk hvor jeg ved mange har haft held til at finde et job. Der er mange lignende hjemmesider.

Når du skal vælge job, er det en god ide at gå efter noget du interesser dig for:

Måske du er glad for at skrive og læse og kan få et kontorjob?

Måske er du glad for naturen/blomster og kan få job hos en gartnere. Jeg vil tro der er funktioner i et gartneri som du godt kan klare selvom du sidder i kørestol.

Du kan måske også blive piccolo et sted hvor der er handicapvenligt og ingen trapper. Det tager mange virksomheder heldigvis hensyn til i dag.

Syntes det er fedt at du trodser dine fysiske begrænsning og sørger en aktiv fritid.

Mange hilsner
Michael

Skrevet 23/9-2008 af pige, 13 år