Spørgsmål om Uddannelse
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hvad skal jeg gøre efter 9. klasse for at kunne blive en spiludvikler?
Har prøvet at søge på nettet, men det fortæller om alt muligt andet end det, og skal jeg til København for at kunne blive spiludvikler eller er der mulighed for noget i Midtjylland eller længere ned i Danmark?

Svar:
Hej med dig
Fedt du har en drøm om at blive spiludvikler. Det er garanteret også både vildt spændende og udfordrerne.
Min første tanke er, om du er helt klar på hvad det er for en del af spiludviklingen du er interesseret i? Lige meget om det er et konsol-spil, en app til android eller noget helt tredje så tænker jeg nemlig at der er mange forskellige faggrupper ind over et spil. Derfor tænker jeg også at der er mange forskellige veje at gå.
Er det selve historien i spillet du er interesseret i? Er det det grafiske udtryk, design af figurer, at skrive selve koden eller måske noget helt andet?
Det kan også være at du slet ikke er så fokuseret på hvilken del af udviklingen det handler om endnu. Måske er du bare interesseret i spiludvikling...sådan bredt.
Min første tanke er at GameItCollege i Grenå måske er noget for dig? Her er flere forskellige linier, som alle er gymnasielle uddannelser med et eller andet fokus indenfor gaming. Jeg tænker det vil være et godt sted at starte i din søgen. Du kan læse mere om det her
Mange hilsner
Niels-Christian