forælsked i min venindes tvilige bror som også er in gode ven

brevkassespørgsmål

forælsked i min venindes tvilige bror som også er in gode ven

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 6 år 2 måneder siden

hej jeg tror jeg er blevet forsket i min beste drenge ven vi har været gode venner i 4 år og jeg kan VIRKELIG godt lide ham og vi går i klasse sammen MEN jeg går også i klasse med hans tvillingesøster og hun er en af mine veniner og hun er ikke så glad for sin bror fordi at han er lidt mærkelig og vis nogen af de ander piger snakker lidt om at der er en de godt kan lig så er noget af det første hun spørger om om det er hindes bror så jeg kan godt lide ham men hans søster som er en af mine venner og hun virker ikke så glad for at nogen af os andre er vilde med hindes bror så mine spørgsmål er : må jeg godt kunne lide han når jeg er venner med hinde. skal jeg sige til hinde at jeg kan lide hindes bror . skal jeg bare finde ud af det med ham og lade vær med at tinge på hans søster. jeg håber VIRKELIG at i kan hjælpe mig for jeg har gået og prøvet at finde ud af det i MEGET lang tid

Svar:

Kære dig.

Det er et svært dilemma, du står i: 1. Du har ikke lyst til at såre og måske miste din veninde. 2. Du er virkelig glad for hendes bror, og du har kendt ham længe, men du er nødt til at skjule det.
Men en ting er helt sikkert, du skal ikke have tilladelse, til at være glad for ham. Måske kan du spørge ham, hvorfor hans søster har det sådan. Hvis du taler med ham først, og fortæller hvordan du har det, kan det være han kan hjælpe dig på vej.
Har du prøvet at tale med din veninde om, hvordan du har det? Og spurgt hende, hvad hendes bror betyder for hende? Har du fortalt hende, hvor meget hun betyder for dig? Og at du er bange for at miste hende.
Nogen gange bliver problemerne større, hvis man nøjes med at tænke på, hvad der kan ske.
Så mit råd er, at i bliver nødt til at tale sammen. Jeg ved godt, det ikke er let. Men det vil gøre det lettere for dig bagefter. For det er kun dig, der kan tage beslutningen om, hvad der betyder mest for dig.

Jeg ønsker dig alt det bedste.

Venlige hilsener, Lise