Forvirret

brevkassespørgsmål

Forvirret

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 6 måneder 2 uger siden

Halløj Her for tiden har jeg været en del forvirret omkring, hvad jeg er til. Jeg bliver tiltrukket af drenge, men bliver ikke “forelsket” i dem. Derimod tænder jeg IKKE på piger, men jeg BLIVER forelsket i dem. Synes ikke det her gir mening.

Svar:

Kære du.

Tak for dit spørgsmål til brevkassen, jeg skal prøve at besvare det så godt som jeg kan.

Jeg vil starte med at sige, at det er helt normalt at opleve forvirring og usikkerhed omkring ens seksuelle og romantiske tiltrækning, især når man er i teenageårene. Det er vigtigt at forstå, at seksuel og romantisk orientering kan variere meget fra person til person, og det er ikke altid lige let at sætte sig selv i en bestemt kategori og de behøver nødvendigvis ikke gå hånd i hånd.

Det, du beskriver, hvor du føler dig tiltrukket af drenge, men ikke nødvendigvis forelsket i dem, og hvor du forelsker dig i piger, men ikke nødvendigvis tænder på dem, er en oplevelse, der deles af mange mennesker. Dette kan afspejle en variation i din seksuelle og romantiske orientering. Måske er du i virkeligheden biseksuel, og i virkeligheden kan lide begge køn, det kan også være du er hvad man kalder panseksuel hvor man er mere tiltrukket af personen selv og ikke så meget deres køn. Ikke fordi det er nødvendigt at sætte et ”label” på sig selv, men det er måske en måde at udforske og opdage sig selv på.

Det vigtigste er at du er åben og ærlig overfor dig selv og dine følelser og give dig selv den nødvendige tid til at udforske og forstå, hvem du er. Din seksuelle og romantiske orientering kan udvikle sig over tid, og det er helt i orden at have forskellige oplevelser og følelser i forskellige situationer.

Hvis du føler, at din forvirring omkring dette påvirker dit velvære eller din evne til at danne sunde relationer, kan det måske være en god ide at snakke med nogen omkring dig som du stoler på det kan være et familiemedlem eller en god ven/veninde, som kan hjælpe dig med at forstå dine følelser og identitet. Vær tålmodig med dig selv, og husk, at der ikke er nogen rigtig eller forkert måde at være på, når det kommer til kærlighed og tiltrækning. Det vigtigste er at være dig selv og følge dine hjerte, og en dag skal du nok finde en der kan lide dig præcis som du er.

Venlig hilsen Kylie.

cyberhuskyles billede
Kylie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål