fortrydelsespiller

brevkassespørgsmål

fortrydelsespiller

brevkassespørgsmål af
mig
14 år

er det rigtig ar fortrydelsespiller kan gør så man ikke kan får børn altså senere at man ikke har mulighed for det

Svar:

Hej mig

Fortrydelsespiller har til formål at stoppe en graviditet, hvis man har haft ubeskyttet sex. Hvis man tager pillerne rigtigt, og hurtigst muligt efter man har haft sex, er der rigtig god chance for at man ikke bliver gravid.

Som udgangspunkt har fortrydelsespiller ikke noget at gøre med om man senere kan blive gravid. Jeg ved godt at man kan finde mange historier, særligt på nettet, der fortæller om at man bliver steril, hvis man bruger fortrydelsespiller, men det er altså ikke rigtigt. I nødstilfælde, er de helt okay, og helt sikre at bruge. Det er selvfølgelig bedre at beskytte sig med rigtig prævention, som p-piller eller kondom, men det skal man jo gøre inden, eller mens man har sex. Hvis man ikke har beskyttet sig med prævention, kan en fortrydelsespille være en mulighed.

Venligst Elisa

Elisas billede
Elisa fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål