Fortrydelsespille

brevkassespørgsmål

Fortrydelsespille

brevkassespørgsmål af
Alberte
19 år
Oprettet 2 år 8 måneder siden

Hej brevkasse Jeg tog en fortrydelsespille for lidt over en måned siden. Ca en uge efter begynder jeg at bløde lidt i nogen dage. Jeg havde også smerter i underlivet i nogen uger efter jeg tog pillen, men det er væk nu. Men jeg er altså virkelig nervøs. Jeg har ikke fået mit menstruation endnu og måneden er snart gået. Jeg har taget tre graviditetsteste der alle viste negative. Jeg var til lægen da der var gået næsten to uger og fik taget en test og den viste negativ. Og så tog jeg to teste ca en uge efter jeg skulle have haft min menstruation og de viste også negative. Hvad gør jeg hvis min menstruation udebliver? Altså burde jeg ikke få min menstruation selvom jeg har haft en lille blødning efter pillen? Det er jo ikke en rigtig menstruation. Jeg kan da umuligt være gravid? Jeg tog den 1 1/2 time efter kondomet sprang. Ej jeg er altså virkelig nervøs. Please hjælp mig...

Svar: 

Kære Alberte

Jeg tænker som dig, at det er temmelig usandsynligt du er gravid. Efter sådan en pille kan menstruationen godt blive uregelmæssig, men eftersom du er så nervøs som du er, var det måske en ide at gå til læge igen, hvis ikke den er kommet indenfor de næste uger. 

Alt godt fremover

Maria

Marias billede
Maria har svaret på dette spørgsmål

© Copyright 2017 - Center for Digital Pædagogik

En del af: EU's Insafe- & Daphne program