Forstoppelse

brevkassespørgsmål

Forstoppelse

brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Oprettet 5 år 2 uger siden

Hej.
Jeg startede på noget hjerterytmemedicin i januar måned, hvor jeg siden da har døjet med forstoppelse. Jeg har prøvet at drikke rigeligt med vand uden det hjalp, så nu er jeg startet med husk piller. Men i forbindelse med tænker jeg om der er andre måder at kunne løse dette problem da jeg ikke synes det er sjovt at skulle tage 6-10 husk piller morgen og aften(samtidig med at de er svare at sluge) og noget andet er at jeg ikke ved hvor sundt det er at skulle tage fast selvom det er noget naturligt. Så jeg ville høre om der er noget der vil være bedre i den situation?

Der er ikke mulighed for at jeg kan få andet hjerterytmemedicin da det er det 7. slags medicin jeg får som umiddelbart er det eneste der har virket optimalt, og hvis det ikke virkede vidste ikke de hvad de så skulle give mig.

Svar:

Hej med dig.

Der er desværre en del forskellig medicin der kan give forstoppelse, og det kan være træls, at man skal bruge en slags medicin, fordi man har behov for en anden medicin. Man kan få forstoppelse enten fordi tarmene bevæger sig langsomere eller fordi afføringen bliver hård, og det derfor er svært for tarmene at skubbe den videre. Afføringsmedicin kan virke enten ved at gøre afføringen blød, eller ved at fremme peristaltikken. Husk-piller er rigtig gode og der er mange der har glæde af dem. Der er også movicol/gangiden som er noget pulver man skal opløse i vand. Man kan også få nogle dråber der hjælper på peristaltikken. Afhængigt af hvad der er dit problem, altså om afføringen er hård, eller om tarmene bevæger sig langsomt kan noget af afføringsmedicinen være bedre end andet. Jeg kender ikke din hjertemedicin, så derfor ved jeg ikke hvilken type af afføringsmedicin der kan hjælpe dig bedst. Jeg synes derfor du skal spørge de læger der har givet dig hjertemedicinen. De har sikkert hørt om samme problematik hos andre, og ved hvilken afføringsmedicin der vil hjælpe dig bedst.

Jeg håber du kan bruge mit svar.

De bedste hilsner fra Lea

Leas billede
Lea fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål