Forskellige bryst størrelse
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Jeg er en pige på 15 år.. I lang tid er det kun mit ene bryst som er vokset, for at være præcis er det det ene bryst slet ikke udviklet i forhold til det andet. Det gør mig lidt bekymret, fordi hvad nu hvis mit andet bryst slet ikke kommer til at vokse? Jeg har læst at det er normalt at de vokser forskelligt, men er det normalt at mit ene bryst er helt fladt og det andet har en A cup størrelse?

Svar:
Hej!
Jeg forstår godt du spørger. Hvor længe bryster vokser er forskelligt, men helt op til 18-20 års alderen er almindeligt. Det vil sige at det "langsomme" bryst har mange år at vokse i endnu.
Hvis jeg forstår dig ret, er den ene skål en A og den anden er fladere? Hvis du oplever at dine bryster er flere skåle forskellige, kan det være en god idé at tage en snak med din egen læge om det. Men det er meget almindeligt, også som slut-resultat, at fx have et bryst i en D-skål, og et der er en C-skål. Så kan man eventuel vælge lidt fyld i BH'en i den ene side.
Det er dog for tidligt at sige det ender sådan for dig. For de fleste udligner forskellen sig over tid :)
Håber det gav svar på dit spørgsmål,
De bedste hilsener, Katrine