Forskel på klitter?
brevkassespørgsmål af
Annika
14 år
Jeg er ret intresseret i kroppen og i sexualitet og sådan. Jeg har undret mig lidt over at klitter åbenbart kan være ret forskellige. Jeg selv bryder mig ikke om at blive rørt eller røre direkte på klitten for synes den er vildt følsom. Jeg kan kun li og røre/blive rørt i området omkring. Men så har jeg en god veninde, og der har jeg opdaget det er helt anderledes. Hun vil gerne gnubbes hårdt direkte på klitten og endda ha små "smæk" på klitten når hun skal til og komme. Jeg synes ikk jeg kan se nogen ydre forskel på vores klitter. Er det almindeligt at det kan være så forskellig med klitter? Jeg tør ikk rigtig spørge andre af mine veninder om det.

Svar:
Hej Annika
Når man selv har bestemt oplevelse af hvordan det føles at røre Klitten, kan man godt undre sig over at andre kan føle det helt anderledes.
Men det helt enkle svar er at der bare er meget stor forskel på hvordan mennesker oplever de erogene zoner. For nogle kan meget let berøring af brysterne føles meget intenst. Andre synes det føles rart at behandle dem meget mere voldsomt.  Helt ligesom du beskriver forskellen på dig og din venindes måde at opleve følelsen i Klitten.
Det er bare meget forskelligt fra person til person.
Bedste hilsner Susan