Forkert vej!

brevkassespørgsmål

Forkert vej!

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej. Jeg har aldrig gået til en sport i 14 år, men er tynd. Jeg begyndte til fodbold, og blev meget tykkere? Hvordan det??? Knus liza.

Svar:

Hej Liza

Sejt du er begyndt på en sport. Det er aldrig forsent at komme i gang og du vil helt sikkert få glæde af det i mange, mange år frem.

Præcis hvad der er sket som har gjort at du har taget på da du begyndte at træne, er lidt svært for mig at svare på. Det kan nemlig være mange ting.

Først og fremmest kan det være at du slet ikke har taget så meget på, som du selv tror. Nogle gange syntes man, at man ser tyk ud i spejlet, men er det slet ikke.

Det kan også have noget at gøre med det du spiser. Det kan også have noget at gøre med din krop, der i din alder ændre sig rigtig meget og det kan også have noget at gøre med selve den form for "tyk" du beskriver. "Tyk" kan både opstå på grund af større muskler, men kan også være fedt.

Men det er meget svært at sige præcis hvad der er årsagen. Så hvis du vil have et helt sikkert svar, er jeg sikker på din læge kan give dig en rigtig god forklaring. Og hvis din vægtøgning nu skulle være meget stor, syntes jeg helt sikkert du skal tage en snak med din læge om det. Der kan nemlig også være andre grunde til det, som det er bedst at en læge ser på og hjælper dig med.

Bedste hilsner
Claus