Forhud
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Davs det er fordi at jeg er bange for at hvis jeg prøver at trække min forhud at det så gør ondt eller at jeg ikke kan få den på plads igen hvad skal jeg så gøre? Tak på forhånd:) xD

Svar:
Hey Anonym
Nogle drenge oplever at forhuden godt kan drille lidt, når de kommer i puberteten. For rigtig mange er det noget der lige så stille løser sig , helt af sig selv, hvis de bare øver sig på at trække forhuden tilbage, hver dag.
Men for enkelte kræver det altså lidt hjælp at få det til at fungere, og det er meget svært at vide, om du har brug for hjælp. Derfor vil jeg helt klart råde dig til at kontakte din læge, og forklare, hvad det er du oplever, når du prøver at trække forhuden tilbage. Din læge kan vurdere, om det er noget du selv skal prøve at løse med nogle øvervelser, hvor du lige så stille prøver at trække forhuden så langt tilbage som du kan, uden at det gør ondt, eller om der er brug for at du får behandling.
Lige meget om det er det ene eller det andet, så er problemer med forhuden heldigvis noget der kan ordnes, så det nok skal komme til at fungere perfekt.
Mange hilsner Lasse