Forhud

brevkassespørgsmål

Forhud

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 5 år 4 dage siden

er 13 år og har et problem med at når jeg trækker min forhud tilbage kan jeg kun gøre det et par milimeter før det svier og så tør jeg ikke rigtigt hive længere tilbage.

Så siden jeg kun er tretten ved jeg ikke om det er noget jeg skal tænke meget over eller om det går over efter nogle år?

Svar:

Hej,

Det lyder som forhudsforsnævring. Alle drenge er født med forhudsforsnævning (forstået ved problemer med at trække forhuden ned over hovedet af penis), men det bør forsvinde i løbet af tidlig børnealder. Du skal derfor booke en tid hos din læge med henblik på en nærmere samtale og undersøgelse.

Typisk vil man opstarte en behandling med creme, som nogle gange kan afhjælpe problemet fuldstændigt.

mvh

Niclas, læge

Niclass billede
Niclas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål