Forhindring af udvikling?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Jeg er en pige på 13 som har et lille spørgsmål.. Er der nogle ting der kan “forhindre” ens udvikling? Eks menstruastion? Jeg er ikke rigtigt begyndt at udvikle mig. Jeg har kun fået hår visse steder. Kan i hjælpe?

Svar:
Hej.
Der sker meget når man er 13 år og udviklingen kommer i ryk og det er meget forskelligt fra person til person. Dvs. at nogle udvikler sig hurtigere end andre. Man er først færdig med at vokse/udvikles når man når de 20 år. Når man får sin menstruation er man kommet til et punkt hvor homonerne i kroppen er ved at udvikle dig til en voksen og det kan sætte din højde lidt i stå. Men du skal ikke være nervøs det er meget forskelligt og som sagt du er stadig i udvikling til du er i tyverne.
håber du kan bruge mit svar, hvis du vil vide mere kan din læge helt sikkert give dig mange gode svar.
vh Jannie