Forfatter kursus. 2
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej igen. Kan du finde et skrive kursus i midt-vestjylland? - Jeg har nu lagt et lille eventyr ud. Jeg håber at du vil kigge på det :-) Mvh S. :-)

Svar:
Hej S!
Godt at høre, at du har lagt et eventyr ud! Jeg kan se, at det hedder "Slangen og prinsessen". Jeg glæder mig til at læse det! Jeg skriver en kommentar til dig senere på ugen.
Jeg har igen prøvet at kigge efter et forfatterkursus til dig og er nu stødt på ét på Fanø, som Forfatterskolen afholder - se dette link. Det ser ud til, at man skal være mellem 13 og 16 år for at deltage. Tilmeldingsfristen er dog desværre overskredet, men jeg synes dog, at du alligevel skal forsøge at ringe til dem. Det kan jo være, at der er en ledig plads. Du kan måske sige, at du gerne vil på venteliste, hvis det er muligt.
Derudover kan du høre forfatterskolen, om det er muligt at tilmelde sig et nyhedsbrev, hvor man får nyheder omkring kommende forfatterkurser. Hvis ikke, at der er plads i år, kan du evt. snakke med din mor eller far om at blive tilmeldt til næste år. Sammen kan I så holde øje med den næste tilmeldingsfrist. En god idé er også at kontakte Ry Højskole. Jeg mener, at de nogle gange har nogle forfatter-sommerkurser, som vist også er for børn og unge.
Har du prøvet at kontakte dit lokale bibliotek ang. et kursus? Det kan jo være, at de afholder noget, ellers kan du anbefale dem at afholde noget.
Som jeg skrev sidst, synes jeg, at det er så godt at høre, at børn og unge er glade for at skrive. Ved du hvordan/hvorfor, at du blev glad for at skrive? Som barn havde jeg en lille kinabog, som jeg skrev små historier i, og det er helt sikkert derfor, at jeg blev så glad for at skrive. Jeg kan stadig huske, at jeg særligt skrev om en lille mus, der hed Dup.
Læseglad Hilsen fra Sannie - Biblioteksvejleder Cyberhus