Forelsket i plejebror
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hejsa Jeg har boet i min plejefamilie 14 måneder nu, og her har jeg det godt. Mit problem er, at jeg lige i starten havde sex med familiens biologiske bror. Efter det havde jeg sex med en fætter af familien, og nu har jeg sex med min plejebror, som er 16 ligesom jeg. Mine plejeforældre har fundet ud af det og siger, at det skal stoppe, og hvis ikke, så bliver konsekvensen, at en af os må flytte, da de siger, vi bor under samme tag, og derfor er en familie, og i en familie kærester man ikke med hinanden. Jeg kan godt se noget rigtigt i det, men vi er jo ikke i familie. Hvad mener I?

Svar:
Hej Anonym
Jeg kan ligesom dig godt forstå, at dine plejeforældre ikke synes, at du og din plejebror skal have sex. Det skulle jo helst være sådan, at alle børn i familien også har hinanden som søskende, når I alle sammen er flyttet hjemmefra. Og det i sig selv kan blive lidt svært, når I har haft sex med hinanden. Og endnu mere svært, hvis I også har været kærester ... Og sidst, men ikke mindst, er det dine plejeforældre, der bestemmer reglerne i deres hus.
Jeg synes, du skal prøve at tale med dem om, hvordan du har det, og hvad det er, du tænker omkring det. De kan jo ikke vide det, hvis du ikke fortæller dem det.
Men jeg kan også godt forstå, at det kan være svært, hvis I er virkelig glade for hinanden. Det er rigtigt, at det ikke er ulovligt, at I er kærester. I er begge over 15, og I er ikke i biologisk familie.
Når jeg tænker på det, bliver jeg ved med at vende tilbage til, at det vil være en skam, hvis en smule sex ødelægger mulighederne for at få en "bror" for resten af livet.
Håber du kan bruge det til noget.
Med venlig hilsen
Sisse