Forelsket i mit one night stand

brevkassespørgsmål

Forelsket i mit one night stand

brevkassespørgsmål af
Anna
19 år
Oprettet 1 år 3 måneder siden

Hej, For omtrent 4 uger siden mødtes jeg med en fyr fra tinder i byen og vi tog hjem til mig bagefter og havde sex. Jeg tænkte det egentlig bare var et one night stand, for han havde skrevet om sex fra første tinderbesked og kun skrevet om at kunne komme over til mig. Men da jeg så mødte ham var han bare meget mere min type end jeg havde troet og jeg blev helt vild med ham fra da jeg så ham for første gang på klubben. Jeg var også bare helt akavet da vi snakkede for jeg var så tiltrukket af ham og han virkede så interessant. Og så tog vi så hjem til mig lidt efter, hvilket tager omtrent 2 timer fra byen så vi fik snakket en del. Meget platonisk samtale, han var slet ikke offensiv som han lidt havde virket på tinder, jeg havde også bare tænkt at det lidt var en tinder-persona han havde puttet på og det virkede virkelig sådan. Men jeg var lidt afholden/genert for jeg var bange for han skulle opdage hvor vild med ham jeg allerede var der. Da vi kom hjem var vi sammen, og det var også bare meget mere romantisk og intenst end hvad jeg plejer og han blev der til næste eftermiddag og fik mig til at følge ham til stationen. Siden har jeg bare ikke kunnet lade være med at tænke på ham, sådan det konstant, selvom jeg har været sammen med andre siden, kan jeg stadig huske alt der skete med ham. Det også bare slemt fordi det har påvirket min søvn, evne til at spise, min evne til at koncentrere mig i skolen og mit selvværd. Jeg er så besat af ham. Tænkte ikke han ville skrive igen, men det gjorde han så alligevel, bare først 2 uger efter og spurgte om jeg skulle i byen den aften. Det skulle jeg ikke men dagen efter, så vi aftalte at han ville komme ind og vi kunne mødes der. Da det så kom til næste aften og han var kommet ind og vi skrev om at mødes, blev jeg så nervøs. Jeg vidste jeg ville blive nødt til at tage hjem alene, han havde ikke spurgt om at komme over ligesom de gange han skrev før vi faktisk havde mødtes. Men jeg tænkte han nok forventede det alligevel og var så bange for hans reaktion, at finde ud af at han bare ville have sex. Så jeg endte med bare at ignorere hans beskeder og tog hjem alene uden at skrive det. Vi har så ikke skrevet siden og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Min besættelse er så meget værre nu når jeg ved han reelt havde lyst til at mødes igen. Og jeg kan ikke lade være med at tænke på hvad hvis nu han faktisk bare ville mødes og snakke? Er jeg for naiv at håbe det om en fyr efter et one night stand? Især en der først skriver så sent efter og bare spørg om man er i byen, ikke engang tak for sidst? Han er også taget på højskole nu, men de har jo friweekender og har ikke noget imod at vente. Ved bare ikke om jeg er helt væk for at forvente at jeg kan blive til andet end et bootycall for ham. Hilsen, frustreret og forelsket 19-årig

Svar:

Kære Anna.

Jeg kan godt forstå at du er frustreret.

Forelskelse kan være en kringlet og forvirrende rejse. Man skal forholde sig til flere ting på én gang og man kan nærmest føle at man er ved at blive skør. Hvis der samtidig med følelserne er tvetydige signaler fra den anden part, kan det gøre rejsen endnu mere kompliceret. Her er det vigtigt for mig at fortælle dig – at det er der intet flovt i. Du er på en helt naturlig rejse hvor man kan opleve underlige symptomer som manglende appetit og søvnløshed. Det er helt naturligt.

Du beskriver også i brevet at det var anderledes da I var sammen end hvad du før har prøvet. Det kan også være med til at gøre de følelser man har mere intense, da man måske oplever en helt særlig intimitet.  Det er helt naturligt at blive forelsket efter man har haft en seksuel oplevelse med en anden. Men det kan også være frustrerende da det måske kan være svært at tyde den andens sprog for hvad det var man lige lavede i øjeblikket.

I dit brev beskriver du at du blev for genert til at snakke med ham. Det kan jeg også godt forstå. Det kan pludselig blive meget sårbart at skulle forholde sig til hvordan den anden part har det. Jeg tror dog at det kunne være en rigtig god ide at snakke med ham selvom det er grænseoverskridende. Du kan for eksempel spørge ham om hvordan han har haft det siden I var sammen. Hvis du er rigtig modig, kan du fortælle ham at du går rundt og tænker meget på ham.

Du kan også spørge ham om hvordan han har det med sex. Måske kan du få afklaret om det bare var det seksuelle han gik efter. Det kan selvfølgelig være en hård besked at få hvis han fortæller dig at det kun er det han ønsker, men samtidig kan det være med til at afklare om du har behov for at trække dig. Det kan gøre ondt men det er vigtigt at man passer godt på sig selv. I alle relationer er der risiko for at man bliver såret og man kan ikke gøre sig selv 100 procent sikker. Men hvis man tør at tage chancen så kan man også ende ud med noget rigtig godt.

For tænk nu hvis han sagde at han også har tænkt på dig? For at finde den rette for en er man til tider nødt til at springe ud i noget der er svært. På den måde lærer man også hvordan man måske ville gøre næste gang eller om hvordan man bedst passer på sine egne behov.

Du slutter dit brev af med at skrive at han er på højskole. Det kan måske gøre tingene lidt ekstra komplicerede da et højskoleophold ofte er forbundet med mange festlige aktiviteter og sociale interaktioner. Det kan gøre det lidt sværere at få ”fat i ham”. Derfor kunne det måske være en ide at skrive en besked til ham hvor du kan få mulighed for at uddybe hvordan du har det. Her tror jeg også det er vigtigt at dine forventninger til et svar med det samme ikke må være for høje da han måske er et ”andet sted” lige pt. Han ved måske ikke hvordan han skal forholde sig til en der er langt væk. Men det kan også være at han vil se dig i en friweekend.

Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke på din rejse.

Kh

Emilie fra Cyberhus

cyberhusemilies billede
Emilie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål