Forelsket i mig?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg er en 13 årig pige og skal lige til at starte i 8 kl. Der er den her dreng i min klasse som er lige min type, høj, slank, sød, charmerende og liiidt af en player.. Jeg er SMASK forelsket i ham. Han flirter med alle de lækre piger og alle dem med en god røv og store bryster. Jeg har personligt Inger kurver og hverken bryster eller røv så han snakker aldrig med mig. Han ignorer mig bare. Og jeg for ellers så tit at vide jeg er pæn af familie og tætte veninder og sådan jeg har bare aldrig fået det at vide af en dreng. Der er de her 4 piger som har gode røve og store bryster som han flirter ekstremt meget med og en af dem er en af mine bedste veninder.. Hun siger konstant at de ikke har noget, men jeg er nu ikke helt sikker.. Jeg var sammen med en masse fra vores årgang og så da han skal hjem følges han lidt med en af de her 4 piger han flirter meget med og så siger en dreng fra min klasse at de to helt sikkert bliver kærester en dag og jeg stod bare og skulle lige til at græde.. Jeg er personligt rigtig dårlig til at snakke med drenge da det altid bliver så akavet og så siger jeg et eller andet forkert.. Min rigtig gode veninde som han snakker så godt med er bare så godt til at snakke med ham og jeg bliver bare så jalous.. Jeg har overvejet at skrive med han her når vi går på sommerferie.. Jeg vil rigtig gerne i konstak med ham, men ved ikke hvordan?! Please hjælp mig.. Mvh pigen der ikke ved hvad hun skal gøre...

Svar:
Kære du.
Hvor er det godt du skriver! Selvom det at være forelsket kan være helt fantastisk, kan det nogle gange også være skyld i nogle svære situationer, ligesom den du beskriver, du står i.
Når jeg læser dit brev, er der flere ting, jeg bider mærke i. For det første virker det på mig som om, at du sammenligner din egen krop med dem, der har god røv og store bryster. Her er det vigtigt for mig at understrege, at personlighed er så meget mere end udseendet! Derfor tænker jeg også, at det faktisk virker ret overfladisk af ham drengen, hvis han kun vil snakke med de piger, som har de her former. Du skriver selv, at du tit får at vide af familie og tætte veninder, at du er pæn - men at du ikke har fået det at vide af en dreng. Her skal du også tænke på, at det kan være rigtig svært for en dreng at få det sagt, selvom det måske er det han går og tænker og synes.
Du skriver også at du bliver jaloux på din veninde, fordi hun snakker så godt med drengen. Det kan jeg godt forstå! Det er helt naturligt, at man misunder andre noget, man måske selv kan have det lidt svært ved, og især jo i den her situation fordi det drejer sig om en fyr, du godt kan li'. Hvis du har mod på det, kunne det måske være en god idé at forsøge at blive en del af samtalen, når de to snakker. Så kunne du støtte dig op af din veninde, og han vil lægge mærke til dig. Ellers synes jeg, som du selv skriver det, at det kunne være en god idé at skrive med ham - eventuelt også inden sommerferien, så I måske kan snakke sammen i skoletiden også.
I din alder kan det med kontakten til det andet køn godt være rigtig svær, ligesom det med kærlighed kan være noget forvirrende og skørt noget - og det er du bestemt ikke ene om at synes! Hvis du tror, at det vil hjælpe dig, kunne du måske prøve at snakke med dine veninder om det. Høre dem efter, om de også synes, det er svært, eller få nogle idéer til, hvad man kunne snakke med drengene om.
Det lyder til, at der er mange tanker og følelser involveret i det du beskriver, men jeg håber, at mit svar har hjulpet dig lidt på vej. Ellers er du meget velkommen til at komme forbi vores chat en dag, hvis du har brug for at uddybe eller snakke mere om din situation.
Jeg ønsker dig al held og lykke med det - og god sommerferie!
De bedste hilsner, Annika.