Forelsket i en pige
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej, jeg mødte en pige på et tidspunkt i noget brobygning, og vi snakkede godt sammen på det tidspunkt også, og da vi så begge to var færdige med det, fandt hun mig tilfældigvis på Facebook, og så begyndte vi at skrive frem og tilbage der. Nu har vi så skrevet frem og tilbage om alt muligt de sidste par måneder, men vi har ikke mødtes siden, men har snakket om vi skal. Men jeg er begyndt at få ret stærke følelser for hende, men vi bor omkring 1 time i bil væk fra hinnanden, og omkring 1,5 time i tog, så der er meget transport imellem os.. Ved ikke om jeg bare skal sige til mig selv, at der er for langt imellem os, eller om jeg rent faktisk burde sige til hende at jeg har følelser for hende. Vi er begge 14.

Svar:
Hej med dig
Mange tak for dit spørgsmål.
Hvor lyder det dejligt, at du har fundet en pige, som du snakker godt med. Først og fremmest tænker jeg, at det kunne være fint for dig at finde ud af om hun også har de samme følelser for dig, før du skænker afstanden imellem jer alt for mange tanker. Det, at hun aktivt fandt dig på facebook og det, at I stadig skriver sammen efter nogle måneder, samt at I allerede har snakket om, at I skal ses, kunne godt være tegn på, at hun også har følelser for dig. Jeg synes derfor, at det lyder som en rigtig god idé at fortælle hende, hvordan du har det med hende, fordi du så kan finde ud af om, det er gengældt.
Hvis det viser sig, at hun også har følelser for dig, kunne det være en idé at ses et par gange for at se om der stadig er de samme følelser, som I oplevede under jeres brobygnings-forløb. Hvis I begge oplever stærke følelser for hinanden, viser det sig måske, at togturen frem og tilbage er det værd. I kan måske skiftes til at besøge hinanden og gøre det så vidt muligt i weekenden, så I har mere tid sammen. Det er selvfølgelig en god idé at snakke om afstanden og begge være bevidste om, at I ikke kan ses hele tiden, men at det er også en god mulighed for at savne hinanden. 'Langdistanceforhold' kan sagtens fungere og heldigvis kan I stadig skrive eller ringe sammen de dage, I ikke kan ses.
De bedste hilsner
Pernille