Forelsket i den samme som min bedste ven!!!
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej Jeg er forelsket i den samme pige som min bedste ven. Jeg har fortalt hende at jeg kan lide hende men hun kan desværre lide min bedste ven, og han kan også lide hende. Jeg ved ikke om jeg skal prøve at få dem sammen eller om jeg skal prøve at få hende til at kunne lide mig. På forhånd, tak:)

Svar:
Kære dig,
Hvor er det dejligt at høre, at du er forelsket. Det er altid spændende at være forelsket, men det kan desværre også gøre rigtig ondt, som du også beskriver. Det er rigtig svært, når den, man er forelsket i, er forelsket i en anden. Desværre kan vi hverken styre vores egne eller andre menneskers følelser. Jeg tror derfor heller ikke, at det ville være en god ide at prøve at gøre noget for at få hende til at kunne lide dig. Du skal bare være dig selv, og hvis hun så ender med at kunne lide dig alligevel, så er det jo bare dejligt, men hvis ikke, så er det bare sådan det er. Du skal nok finde en anden at forelske dig i, som også forelsker sig i dig.
Det er sødt af dig at skrive, at du gerne vil prøve at føre dem sammen, det lyder som om, du er en rigtig god ven. Hvis de begge kan lide hinanden kan du sagtens støtte dem i det, synes jeg! Du skal selvfølgelig passe på dig selv. Det kan være svært at se en man er vild med sammen med en anden. Det er stort af dig at have lyst til at hjælpe dem sammen.
Kærlighed er skønt, men også svært, når det ikke lige altid lykkes. Du har masser af kærlighed foran dig, masser af forelskelser. Jeg håber du kan bruge mit svar, og at det hele går godt!
Sophie