Fodbold ;D
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Cyberhus... Jeg er en pige på 13 der elsker at spille fodbold. Jeg har gået til det siden jeg var 5, men jeg spillede også fodbold inden da. Min træne siger at jeg har talent, og her kommer så mit spørgsmål... Jeg går til fodbold i Store Heddinge boldklub og overvejer at flytte til en større og bedre klub, så jeg kan blive trænet rigtigt op. Mit størte ønske er at blive pro og komme på landsholdet osv. men det er lidt svært at blive "opdaget" på sådanne en lille by... Håber i har et godt svar og evt. en go' klub som jeg kan flytte til hvis det kunne lade sig gøre :) På forhånd Tak... Fra den forhåbenlige snart pro fodbold spiller Kamilla ;)

Svar:
Hej Kamilla,
Det lyder da helt fantastisk spændende :-) Og at du har gået til det så længe og med det din træner siger, lyder det jo som om du godt kunne blive pro.
Jeg syntes helt sikkert du skal kontakte DBU's U15 talentudviklere for piger. De arbejder med det hver dag og kan helt sikkert hjælpe dig den rigtige vej.
Du ved det sikkert, men jeg vil nu alligevel lige fortælle dig, at DBU står for Dansk Boldspil Union. Deres hjemmeside finder du her.
De har også en side om talentudvikling af piger. Den side finder du her. På denne side står der også, hvem du skal have fat i, i forhold til hvor du bor.
Jeg ønsker dig al held og lykke med din træning og din fodboldkarriere :-)
Claus