flirt / Kærster
brevkassespørgsmål af
Nicoline
15 år
Er så ked af jeg har fucket e smule op med min flirt, nu snapper han ikke til mig mere og når jeg spørg hvad der er galt sender han et billede af et gulv. hvad gør jeg?

Svar:
Hej
Keg er glad for du skriver, for det du beskriver, er noget rigtig mange oplever på et eller andet tidspunkt i deres liv. Vi har alle oplevet at stå i en situation, hvor vi tænker og føler at vi har fucket op. Hvad end det gælder i ens privatliv eller på arbejde/uddannelse.
Jeg kan godt forstå du er ked af det. De fleste har oplevet at stå i en situation, hvor de har fucket op i forhold til en flirt. Det er forfærdeligt, man føler at alt er ødelagt og bliver desperat for at redde forholdet igen. Oplevelsen af at have fucket op kan også være meget angstfuldt og kan afføde et hav af andre følelser. Man kan få en følelse af at man ikke er god nok eller man skal lave om på sig selv for at gøre det godt igen. Særligt når det gælder kærlighed. Det er helt naturligt at få følelsen at man ikke er god nok eller ikke tilstrækkeligt, fordi vi sammenligner det med at have fucket op med at være forkerte. Særligt når man gerne vil have nogen til at kunne lide én. Det er menneskelig og helt naturligt at føle sådan.
En ide kunne være at spørge ham ansigt til ansigt. Hvad end i går på den samme skole eller kommer til de samme sociale arrangementer, så opsøge ham og spørge ham lige ud eller fortælle ham hvordan du har fucket op. Det kan være skræmmende at konfrontere sin flirt, så en anden ide kunne være at skifte medie til fx Messenger eller SMS. Ved at skifte medie bryder du ud af jeres vanlige kommunikationsmønster, og viser ham at han ikke så let kan ignorere dit spørgsmål ved at snappe et billede af et gulv tilbage.
Lige meget hvordan du kontakter ham, kan du måske overveje at være meget direkte, og sige at du rigtig gerne vil prøve at forstå hvad det er der sker mellem jer. Måske tænker han at det er sjovt. Måske er han blevet ked af det eller vred? Måske noget helt fjerde. Det er virkelig svært at vide, så det er måske nemmere at fokusere på, hvad du føler og gerne vil, og så håbe at det kan motivere ham til at forklare. Du kunne skrive, at du ikke forstår hvorfor han bare sender et billede af gulvet, men at du rigtig gerne vil forstå det, fordi du virkelig gerne vil have, at I har det godt med hinanden. Du kunne fortælle hvordan det får dig til at føle, når du er i tvivl om hvorfor han gør som han gør. Hvad han tænker, føler og vil er kun ham der ved. Hvis du fortæller hvad du føler og gerne vil, får han måske også mod på at sige lidt mere om hvad det her handler om.
Mange hilsner Sofie