Flirt

brevkassespørgsmål

Flirt

brevkassespørgsmål af
Bob05
15 år
Oprettet 4 år 5 måneder siden

Min gode veninde har en kæreste, men er kommet til at kysse med en anden dreng. Drengen spurgte hende om kæreste, hvor hun sagde nej, fordi hun hellere vil være sammen med sin rigtige kæreste. Jeg har selv en kæreste, men er blevet lidt forelsket i hende den anden. Vi flirtede lidt en aften på vores fritidshjem, hvor vi også kyssede lidt. Hendes kæreste ved got at hun kyssede med den anden dreng, men ikke at hun også har gjordt med mig. Min kæreste ved ikke jeg har kysset med hende, men det skal hun heller ikke vide. Hvad skal jeg gøre?

Svar:

Hej Bob05

Fedt du spørger om hjælp! Det er et dilemma som opstår for mange pigeglade knægte.

Det er ikke nogen nem situation, da den lægger op til, at der kommer noget smerte. Jeg kan forestille mig flere forskellige udfald, afhængigt af, hvordan du handler, overfor personerne som er involveret.

Mulighed nummer 1
Du siger ingenting. Holder det fra din kæreste, som du siger "det skal hun heller ikke vide". Du dyrker flirten ved siden af og du får gradvist dårligere samvittighed. Du slipper afsted med det i noget tid, men som de fleste af den her slags situationer ender det med at komme frem, at du ikke er ærlig over for din kæreste. Det kan være din flirt føler sig overset, at hun ikke betyder nok for dig (ihvertfald ikke nok til at droppe din kæreste). Det resulterer I hun deler det med enten din kæreste eller nogen din kæreste kender. Før du ved af det, kan det være, alle pigerne i fritidshjemmet snakker om dig som en uærlig bandit, som ikke er værd at bruge tid på. Det er ikke nogen rar position at være i. Du ender måske som en skurk og får ikke lov at kysse med nogen resten af folkeskolen. Hvis nogen først ser en på den måde, er det svært at slippe det billede igen.

Mulighed nummer 2
Du vælger ærlighed. Du fortæller din kæreste, hvad der er sket. Hun bliver muligvis ked af det. Det kan være supertræls i et par timer, måske et par dage. Hvis hun får det afvide fra dig, kan hun i det mindste mærke, at hun betyder nok for dig til, at du forholder dig ærligt til hende. Fordelen her er din samvittighed bliver renset, og du har chancen for at sige undskyld. Du dyrker også et billede af dig selv som en ærlig person. Én, der ikke er bange for at sige tingene som de er, som er stærk nok til at gå tingene i møde, selvom de er svære. En såkaldt sand helt. Samtidigt, hvis I ender med at slå op, har du vist dig som værende en ærlig person. Det kan være din nye forelskelse er interesseret i den kvalitet. (Det er noget de fleste mennesker er glade for)

Jeg forestiller mig, at du godt ved, det kan gøre rigtig ondt at få afvide, ens kæreste har kysset med en anden. På trods af det kan gøre ondt, gør det sandsynligvis mere ondt, jo længere, man er blevet holdt for nar. Ovenstående er ikke med sikkerhed, hvordan situationen kommer til at udfolde sig, men det er et begrundet og dramatiseret bud. Selvom det kan virke smart i øjeblikket, er der store risikoer ved at fralægge ærlighed og åbenhed.

Det er tit, når det er sværest at være ærlig, at det er allervigtigst.

Jeg kan ikke fortælle dig hvad du "skal gøre". Det råd, jeg vil give ud fra egne erfaringer, er mulighed nummer 2, klart vil tjene dig bedst.

- Så er det helt op til dig, om du vil tage det alvorligt! Om du vil være en helt eller en skurk. Det plejer nu at ende bedst for helten. ;)

Mvh Niko fra Cyberhus

Nikolajs billede
Niko fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål