Fitness.dk+mig?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hejsa,jeg har gået til fitness før sammen med min søster :) hun flytter til sønderjylland her for 4 måneder siden og jeg stoppede til det,jeg er lidt ked af min krop fordi jeg har 1-2 deller jeg så gerne vil af med! jeg cykeler rigtig meget og tag mavebøjningerne plus lidt fodbold,imens at jeg også ønsker en trampolin. Men her til aften spurgte jeg min mor om jeg måtte starte igen men hun sagde jeg var for lille til selv at gøre det er jeg det? jeg har altid været stærk og bare hoppet ud i en masse sjove ting men er jeg?

Svar:
Hej pige på 13,
Dit ønske om at gøre noget godt for dig selv og din krop, er virkelig vigtigt og meget flot af dig. Og at du ønsker at fortsætte selvom din søster er stoppet er modigt. Så jeg synes bestemt at du skal gå til en sport du har lyst til, men det er vigtigt at din mor er enig. Når du er 13 år, så er det nemlig hende der skal passe på dig og bestemmer rigtig mange ting.
Din mor har lidt ret, når hun siger du er for lille til at træne i fitness.dk. Man skal være mindst 15 år, for at træne alene. Men der er en mulighed for at træne alligevel. For fitness.dk har noget der hedder Juniortræning (link), som er for børn der er 7 - 14 år, hvor man altså kan træne fitness selvom man ikke er fyldt 15 år og selvom man er alene.
Nu kan du fortælle din mor at der findes noget der hedder Juniortræning i fitness.dk og så kan hun undersøge om det er ok for hende, at du træner det.
De bedste træningshilsner
Claus