Finger
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hey Cyberhus.
Jeg er 13, 14 om en måned. Har en kæreste på 14 (bliver 15 i år). Vi har været kærester i snart 2 måneder. Han har givet mig finger rigtig mange gange. Han bruger hans ringefinger og langefinger, og nogle gange med 3 fingre (han kommer helt op med sine fingre). Men de sidste par gange når han har givet mig finger, har jeg kunne mærke noget skvulpe oppe i min skede. Han siger hvis han tager sin finger lidt til siden, kan han mærke den der bobbel, men hvis han tager sine fingre til den anden side, er der ik noget. Vi har snakket om, om det måske er min jomfruhinde, men vi ved det jo self ik.
Ville spørge jer om det kunne være min jomfruhinde?
Kh Hende der er nysgerrig

Svar:
Hej med dig
Det er godt, at være nysgerrig. Ens jomfruhinde skvulper ikke, så det er umiddelbart ikke den, som han kan mærke. Men den kan godt springe og så vil det formentlig bløde lidt/meget - det er forskelligt. Ens skede går op til ens livmoderhalsindgang og det hele er placeret under/tæt på ens blære. Har du skulle tisse de gange, som han har kunne mærke noget/ du har kunne mærke, at det skvulpede? Det kan være din blære, som han har kunne mærke, men det er selvfølgelig kun, hvis du har skullet tisse/har haft en fyldt blære. Du skriver ikke noget om, om det gør ondt når han trykker eller om det gør ondt, når han blot giver dig finger.  Det må ikke gøre ondt. Jeg kan desværre ikke komme med en helt præcis forklaring på, hvad det er, som I mærker/føler, når det sker. Hvis det bliver ved, bliver værrer/gør ondt eller hvis du begynder at bløde mens han trykker eller du kan mærke en udfyldning - så må du tage forbi din læge, der kan trykke dig på maven. Men vent og se, det kan være det er gået væk nu?
Venlige hilsener fra mig