Findes julemanden ikke ?
brevkassespørgsmål af
Milan
9 år
Hej jeg lige fyldt 9år og glæder mig til jul men nu siger nogen på skolen julemanden ikke findes er det rigtig ? ?? Jeg tror han findes og bor på Grønland.

Svar:
Hej Milan
Det er et rigtig godt spørgsmål, og mit svar må være at jeg ikke rigtig ved det.
Det med julemanden er lidt ligesom med alt andet tro. Nogen tror på at der findes en gud i himlen. Andre gør ikke. Det er ikke noget man kan bevise, det er kun noget man kan vælge at tro på eller lade være.
Dem i skolen der siger at julemanden ikke findes, har så valgt at tro på at det er sådan. Men det betyder ikke at de har ret. Det er nemlig det ret fantastiske med tro. At man behøver ikke have ret, eller at kunne bevise noget. Man behøver bare at tro.
Og hvis du tror på at julemanden findes, så gør han det for dig. Og for resten også for ret mange andre...både børn og voksne.
Mange hilsner Julie