Film om sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Af en eller anden grund er jeg begyndt at blive meget fascineret af sex i medier, altså film og sådan noget. Med det mener jeg ikke sådan porno eller fifty shades ting, men mere sådan noget lars von trier, the piano teacher, nymphomaniac, videodrome. Altså sådan noget voldsomt trauma noget som man egentlig ikke har lyst til selv at prøve? Kan ikke finde ud af hvorfor jeg ser sådan noget. Jeg er også jomfru og har aldrig haft nogen som helst seksuel oplevelse med andre end mig selv før, så det giver ikke mening for mig hvorfor jeg elsker at se det? Kan i hjælpe???

Svar:
Hej med dig.
Det er helt naturligt at der kan opstå forskellige nye interesser indenfor ens egen seksualitet. Det er egentlig noget man kan opleve gennem hele livet, men det sker især meget når man rammer puberteten og seksualiteten og de seksuelle lyster og behov opstår og udvikles. I den proces er det helt normalt at man opdager nye ting man kan mærke tænder en.
Man kan sagtens elske at se noget bestemt i medier eller tænde på det, uden at det betyder at det er noget du ville tænde på i den virkelige verden i dit eget sexliv.
Det er også vigtigt at huske på, at sex i medier næsten altid er planlagt. Scenen er altså skabt til at vække følelser i seerne og give en seksuel stemning, også selvom det fx. er voldsom sex. Grunden til jeg skriver det er altså, at den sex du ser i medier ikke er virkelighedsnær.
Du fortæller også at du er jomfru og kun har været seksuel med dig selv, og derfor er det også svært at vide hvad du tænder på når det kommer til dit eget sex-liv. Men hvis du på et tidspunkt gerne vil være seksuel med andre end dig selv, vil jeg klart anbefale dig at tage det stille og rolig og lytte til din krop og dine egne grænser. Prøv altid at mærk efter i din krop og snak med din partner om hvad i godt kan lide og måske hvad i har lyst til at prøve af.
Selvom du godt kan lide at se den her voldsomme sex, er det langt fra sikkert at det er noget du ville kunne lide på egen krop. Sådan er det nogle gange med fantasier. Det er meget almindeligt at blive draget af lyster og fantasier som skubber til vores grænser eller måske endda ligefrem kan føles som noget der er forkert eller føles frastødende. For langt de fleste mennesker bliver det ved fantasier, som aldrig bliver til andet eller mere end det. En ting er sikkert, og det er, at det er helt normalt at sådan nogle seksuelle interesser opstår. Nogle af dem forsvinder igen og andre holder ved. Men der er altså forskel på hvad du ser i medier og hvad virkeligheden er, og det er en ting der er god at huske på.
Jeg håber du blev klogere og kan bruge mit svar.
Venlig hilsen
Anne fra cyberhus