Fedtforbrænding
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hejsa :)
Jeg er en pige og jeg er 172 cm. tøj og vejer, sådan lidt op og ned, mellem 53 og 55 kg. Jeg ved godt at jeg ikke er tyk og jeg dyrker også masser af sport.
Alligevel synes jeg at jeg har lidt for meget fedt på lårerne og at de er "for store". Jeg har læst at man kun kan gøre noget ved det, ved at træne hele kroppen - og samtidig bliver ens lås større, fordi de får muskler i stedet for fedt og muskler fylder mere end fedt, er det rigtigt?
Kender du nogle rigtig gode ting man kan lave, som er fedtforbrændende? - gerne noget man kan lave derhjemme..
Hyg :)

Svar:
Hejsa.
Er rigtig glad at læse du ikke føler dig tyk, for din vægt og højde gør at din vægt er normal.
Piger har deres fedtdepoter på lårene er noget genetisk (noget man er født med). Hvis du vil lave fedtforbrænding, så skal du huske at alle dine fedtdepoter, højst sandsynligt ville blive mindre.
Hvad er fedtdepoter?
"Kroppen er udstyret med energilagre i form af fedtdepoter. De er placeret i underhuden især i hofte og mave-regionen samt inde i bughulen. Fedtdepoter er nødvendige. De sikrer, at kroppen kan opretholde de normale funktioner i forbindelse med fysisk aktivitet og under kortere eller længere sult, fx om natten eller under faste."
[Kilde: www.sundhed.dk]
Hvis du dyrker sport ved siden af, hvor du bruger bruger hele kroppen. Så kan du sagtens lave nogle øvelser hvor du kun træner lårene. Det er rigtig godt at cykle og du skal cykle meget for at dine lår vil blive størrer. Hvis du bliver størrer så er det fordi de har fået størrer muskler og mindre fedt.
Giver meget cykling kraftige lår?
"Mange kvinder undgår spinningcyklen af frygt for at få kraftigere lår. Men der er ingen grund til bekymring. Cykling er en fin aktivitet, hvis du vil ned i vægt. Skulle du cykle mere end tre gange i ugen med høj intensitet, vil du udvikle muskulatur, men det øger blot energiforbrændingen og er dermed positivt.
Lige efter cykeltræning kan du opleve, at dine bukser er lidt vanskeligere få på, men årsagen er, at du har meget blod i musklerne, fordi du har trænet og ikke fordi, at muskelmassen er øget drastisk."
[Kilde: www.fpn.dk]
Her er en række øvelser du kan lave derhjemme:
Link til gode øvelse på sundlivsstil.dk
Håber at disse link gav dig inspiration.
De bedste hilsner
Michael