Fed

brevkassespørgsmål

Fed

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

Hej jeg har bestemt at jeg ville skrive herind håber ikke i vælger at sætte spørgsmålet ind et andet sted. Men er man fed når man er 160 cm og vejer 49kg for jeg føler mig sådan ret fed og gør alt for at tabe mig osv. Hilsen herfra

Svar:

Hej med dig!

Det er super fint du skriver til os, når der er noget der går dig på.

Nej, du er ikke fed. Faktisk synes jeg din vægt ligger lidt i underkanten af hvad den gerne måtte. Du er stadig teenager, og din krop har brug for at kunne udvikle sig i en god retning. Derfor vil jeg ikke anbefale at du taber dig mere.

Når man er ung kan det godt være svært at forholde sig til hvordan bladene og TV synes man skal se ud. Sådan ser virkeligheden slet ikke ud, men det kan nemt få én til at føle sig forkert.

Der er mange unge piger der også tænker meget over deres vægt. Hvis du går rundt med en følelse af at være fed, uden at være det i virkeligheden er det en god idé at snakke med en voksen om det. Hvis det er sådan du har det synes jeg du skal skrive til den brevkasse der hedder "Når det gør ondt inderst inde", eller komme forbi chatten her i Cyberhus, mandag til torsdag 14 - 19.

Mange venlige hilsner

Line