Farver og projekter
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej igen (igen), smil.
Jeg linede alle de malerier jeg stadig har hjemme op på en række den anden dag og så var det noget slog mig; Farverme er alle meget.. ehm.. De slår igennem, hvis man kan sige det sådan.
Ikke at det er pangfarver, men de fleste af dem er i meget stærke farver. Det er lidt svært at forklare, for det er også f.eks. lysegrøn og mørkegrøn men alligevel kommer de til at virke. Ja altså kunstige på en måde, hvordan kan det være?
Så har jeg en idé om at jeg vil lave nogle billeder lidt i den absrakte genre, jeg har i mit kreative skab nogle stykker stof (motiver og andet sjov fra tøj der er blevet smidt ud gennem tiden, smil) jeg har tænkt mig at sætte på de her billeder, har du nogen ide om hvordan det kan sættes fast?
Jeg går endnu og leger med ideen. Jeg har også tænkt på små stykker glas eller spejlglas, sådan lidt mosaikagtig stil, er der noget bestemt lim der er bedre til den slags? - og nogle materialer der er mere egnede til at sætte det på?
Endnu engang
Kreative venlige hilsner
A.

Svar:
Kære du - igen.
Det er meget flot, at du er nået så langt. Mange kunstnere bliver ved med at være i de meget rene farver. Du mangler gråtoner - eller komplementærfarver. Rød og grøn sammen.
Hvis du kommer ned i gråtoner, bliver der ro som får øjet til at se de stærke farver. Prøv at gå så langt som du kan med farven, så du får blandet virkelig grimme farver - leverpostej og tomat sovs-agtige.
Lim - Jeg bruger :Acrylic Gloss Mdium fra Winsor og Newton. Det er ikke lim - men kan binde næsten alt.
Du kan bruge alt, hvad du kan få til at hænge fast - og hver gang du prøver noget - ja så er der ny modstand og udfordringer.
Rigtig god fornøjelse - og husk lige ham Kristian.
Kærlig hilsen lise.