Fantasere om min lærer?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej Brevkassen jeg er en pige på 15 (16 om under en måned) Og her det seneste stykke tid har jeg fået seksuelle tanker om min dansklærer Jeg går på en special skole hvor han er min klasselærer og jeg har 1-1 undervisning med kun ham og mig i et låst lokale sammen og vi køre sammen alene og er kommet til at røre hans ben eller arm et par gange og har på en måde fået sommer fugle i maven og men i starten var det bare en lille smule “forelskelse” men nu han det eneste jeg kan tænke på Og flere gange har han sagt “du ligner lidt min kæreste med den kjole på” fx eller når jeg låner et eller andet af ham som hans kæreste også bruger Bliver glad agtig inde i af at blive sammenlignet med hand kæreste Men ved ikke om jeg burde snakke med ham om at det er forstyrrende i min skole og jeg ikke kan fokusere når han er der eller om jeg måske burde fortælle om mine tanker k

Svar:
Hej med dig
Faktisk er der rigtig mange unge, der er eller bliver forelsket og/eller har seksuelle tanker om en lærer. Det er helt normalt og det sker tit. Men det betyder ikke, at der er særlig nemt at være i. Du siger at du ikke kan koncentrere dig og er helt fanget i tankerne om ham hver gang, du er sammen med ham.
Det er ikke til at vide, hvad din lærer tænker. Det ved kun han. Hans kommentarer om at du ligner hans kæreste kan være hans måde at være venlig på eller der kan ligge mere bag. Mange lærere interesserer sig mega meget for deres elever, fordi det er en del af deres job. De giver et knus eller sender et smil for at eleverne har det godt. Og  det kan være forvirrende og det kan blive misforstået. Men i de fleste tilfælde er det ikke fordi, de har følelser for eleven. Og det er forbudt for en lærer at blive kærester med sin elev. Han ville blive så fyret fra sit job, og kunne endda blive straffet med fængsel også. Derfor tænker jeg heller ikke at et scenarie, hvor fantasien bliver til virkelighed er realistisk på nogen måder.
Overordnet vil jeg anbefale dig ikke at fortælle noget til din lærer, selvom det er svært at koncentrere dig. En forelskelse kan føles så vild, når man er midt i den. Det er ikke let at dæmpe følelserne indeni. Men der er faktisk mange forelskelser som aldrig bliver til mere.  Og det kan du jo overveje, om du kan se dig selv i - altså at prøve at tænke på noget andet igen og igen og igen. Det kan nemlig godt gå i sig selv igen. Det er ikke nemt, men jeg har nogle råd til dig herunder;
-Sidder du i skolen kan du have planlagt nogle bestemte ting hjemmefra, som du kan tænke på i stedet. Det kan være alt muligt - en fest, du kan planlægge eller sådan noget. Der kan du bare være kreativ.
-Hvis du kommer til at tænke på ham i din fritid kan du ringe til en veninde og snakke om noget andet. Eller fx høre musik, bage, spille et spil osv. Ofte er det sådan nogle små skridt, der kan være med til at få tankerne til at gå over. Med tiden.
-Du kan skrive alle tankerne ned i en dagbog, når de dukker op - så du får dem ud af kroppen og ned på papir. Det kan være en stor hjælp for nogle, fordi så lægger man dem på en måde 'væk'.
Og det her er bare nogle af mine umiddelbare tanker. Der er så mange andre ting og taktikker, der også kan virke. Vigtigst af alt er at det tager tid for følelserne at komme ud af kroppen og det kan du lige have med i baghovedet. Så må du se, om du kaster dig ud i projektet med at dæmpe tankerne eller ikke - det er jo fuldstændig 100% op til dig, for det er jo på ingen måde forkert, mærkeligt eller ulovligt at tænke de tanker, du gør.
De bedste hilsner
Mai