Famlie / Andet
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Jeg har en mormor som havde en bedste veninde som jeg tit var oppe ved hun var meget sød mod mig.
Engang da jeg kommer hjem i bil fortæller min mor at hun døde på badeværelset og jeg begyndte at græde,tænker stadig meget på hende nogen gange græder jeg indeni når jeg er på besøg hos min mormor.
Jeg er meget musikalsk som jeg har ''avet'' efter min morfar som døde lidt før jeg blev født Nogen gange tænker jeg på hvordan det ville være hvis han levede og vi kunne spille klaver sammen.
Min fætters farmor døde en juleaften ca. Som også var rigtig sød mod mig, Da jeg hørte hun var død blev jeg også meget ked af det.
Så er der nogle af mine katte som er døde men jeg tør ikke græde. Fordi jeg syntes det er pinligt fordi det er lidt lang tid siden. Men tænker stadig på dem, Og det frygtelige der skete med dem, Siden da er jeg altid bange for at køre hvis jeg ser nogle af mine katte på vejen eller andre dyr, som for mig til at tænke på mine gamle katte. Nu har jeg fået nye katte og snart en til som ikke er sket noget med.
Nogle gange på en chathjemmeside ved navn Habbo bliver jeg nogle gange mobbet, Men det klare jeg. Det med Famlilien er meget svært.

Svar:
Kære dreng.......
Man kommer igennem mange ting i livet. Nogle ting er triste. Hvis man ikke får talt om dem eller gjort noget ved det vil de typisk komme frem igen - næste gang man oplever noget trist.
Det er det der sker for dig.
Det er aldrig pinligt at græde. Det er faktisk flot. Der findes personer der ikke kan græde. Der gør sig hårde. Men det er meget bedre at komme af med tårerne og tankerne. Derfor er det vigtigt du taler med nogle om hvordan du har det indeni. Måske du kan tale med din mor, far eller din mormor?
Du virker som en stærk dreng. Jeg ønsker dig held og lykke med dine nye katte og dit liv - og husk det er vigtigt at snakke om det som føles svært.
Mange tanker
Charlotte Drue