Falder for hetero fyr

brevkassespørgsmål

Falder for hetero fyr

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej Cyberhus jeg er en bøsse der går i 7 klasse ingen i min klasse ved at jeg er bøsse bortset fra en en dreng efter han har fundet ud af det har jeg haft en drøm om ham hvor vi kyssede og holdte i hånd jeg tror jeg har et crush på ham men jeg er ikke sikker

Svar:

Hej med dig.

Tak for dit brev. Du beskriver, at du har haft en drøm om en dreng fra din klasse, hvor du drømte at I kyssede og holdte i hånd.

Jeg kan godt forstå, hvis du er en smule forvirret oven på den drøm. Jeg vil dog mene, at det ikke behøves at betyde, at du har et crush på den her dreng, selvom du har haft sådan en drøm om ham. Der er mange der mener, at drømme er hjernens måde at sortere og bearbejde de mange indtryk og oplevelser man har haft i løbet af dagen. Man kan godt sige, at drømmene også er forbundet til vores følelser, i og med at vi ofte drømmer om noget eller nogen som har gjort et stort indtryk på os følelsesmæssigt. Så når vi drømmer noget, så kan det betyde mange forskellige ting og kan være et resultat af flere forskellige oplevelser og indtryk, som bliver blandet sammen. Den drøm du har haft om drengen fra din klasse, kan måske også betyde, at det har føltes stort og vækket mange følelser i dig, at der nu er en af dem fra din klasse, der ved at du er homoseksuel. Sagt på en anden måde - måske har der været mange følelser forbundet med at skulle fortælle det til andre, for dig. Hvis det, måske ubevidst, har været forbundet med mange følelser, at der nu er en fra din klasse som ved at du er homoseksuel, så tænker jeg sagtens det kan være det der er baggrunden for drømmen - og ikke nødvendigvis at du har et crush på ham. Drengen fra din klasse kan måske, på en eller anden måde, være et symbol på, at der har været mange følelser forbundet med at fortælle det til folk, og derfor er det lige ham der indgik i din drøm. Eftersom at han er den eneste i klassen der ved, at du er homoseksuel, føler du måske også et tættere bånd til ham nu - men uden at det behøves at være et crush eller en forelskelse.

Der er flere forskellige måder, du kan være undersøgende på, om du har et crush på ham eller ej. Du kan eksempelvis prøve at mærke efter, hvilken følelse du får, hvis I taler sammen eller på anden måde interagerer med hinanden. Hvis det føles lidt som sommerfugle i maven og du også oplever at du tænker rigtig meget på ham, så er der større sandsynlighed for at det reelt er et crush eller en forelskelse.

Jeg håber mit svar har givet dig noget med, som du kan bruge

Alt det bedste til dig,

Freja

Frejas billede
Freja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål