Førstegangs sex

brevkassespørgsmål

Førstegangs sex

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 6 år 2 måneder siden

Hej cyberhus Jeg har et spørgsmål gør det ondt at have sex første gang

Svar:

Hej med dig.

Det er meget forskelligt, om det gør ondt at have sex første gang. Mange tror, at det gør ondt, fordi ens jomfruhinde brister. Men det er faktisk ikke helt rigtig, for piger har slet ikke sådan en hinde. Det som man kalder jomfruhinden er i virkeligheden en slimhindefold, som sidder ved indgangen til skeden, og som man altid vil have. Men den kan godt komme til at bløde under sex, hvis man får en lille sprække i den, men det er helt ufarligt, men kan måske gøre lidt ondt. Når det gør ondt under sex, og det er uanset om det er første gang, så kan det også være fordi at man kommer til at spænde lidt, og det kan godt gøre ondt. Nogen spænder, hvis de er lidt utrygge ved det eller nervøse, og det er de fleste første gang, så det er nok derfor, at de fleste synes, at det gør ondt at have sex første gang. Derfor er det rigtig vigtigt, at når man har sex første gang, at det er sammen med en, som man har det godt med og er helt tryg med. For så kan det være, at man ikke kommer til at spænde så meget. En anden grund til, at det kan gøre ondt kan være, hvis man ikke er våd nok. Og det hænger igen sammen med, hvis man er nervøs, så kan det nemlig være svært at blive våd. Så det er vigtigt at have et langt forspil, så man er sikker på, at man er helt klar. Så det behøver faktisk slet ikke at gøre ondt første gang.

Jeg håber, at det besvarede dit spørgsmål. Ellers er du altid velkommen til at kontakte os igen.

Mange hilsner Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål