Følt mig tvunget til sex

brevkassespørgsmål

Følt mig tvunget til sex

brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Oprettet 1 år 6 måneder siden

Hej Sidste år da jeg var 19 år var jeg på ferie med mine veninder.( Det skal lige siges at jeg aldrig har haft ordentlig sex, fordi en fyr jeg var sammen med ikke kunne få den op at stå, og lige siden dengang har jeg ikke haft det super godt med min selvtillid omkring sex.) Mig og min ene veninde havde mødt to andre danskere på vores hotel og vi aftalte at tage til magaluf for at feste og hygge os. Pigen fra hotellet kendte nogle fyre som de havde mødt tidligere som de ville mødes med igen. Så det gjorde vi. Vi endte allesammen med at tage hjem til de tre fyres hotel. Pigen fra hotellet og en af drengene endte så ret hurtigt med at have sex på et af værelserne, mens vi andre sad i stuen. En af de andre fyre havde lagt meget an på mig i løbet af aftenen, og han begyndte så at røre lidt på mig. Jeg syntes det var pinligt, jeg havde fået lidt at drikke, men kunne stadig ikke lade være med st føle mig lidt akavet, selvom jeg godt kan lide st få opmærksomhed fra en fyr. Fyren ville så have at vi gik ind på et værelse hvilket vi gjorde. Vi kyssede lidt, og jeg kunne mærke at han blev tændt hurtigt. Han begyndt at røre mig forneden uden på mine undershorts. Jeg følte igen mig mere akavet, end det var rart. Jeg stoppede så ham og sagde at vi ikke skal lave noget men at vi kunne snakke. Han kyssede mig så igen, mere blidt og der var fint nok. Det gjorde vi lidt, og så pludselig igen ville han røre og blev mere voldsom fordi han blev tændt. Det lyder så dumt når jeg skriver at jeg følte jeg blev nød til at give ham det han ville have. Og jeg tror også mest det var en følelse af at jeg ville have det overstået, fordi jeg havde ikke prøvet at have sex før, men min veninde havde som sad inde i stuen, og de to fra tidligere havde lige haft sex. Så jeg tror jeg følte mig lidt presset og bare tænkte at så lad da gå. Så vi fik slukket lyset og jeg tog mit tøj af. Han begyndte så at kysse mig igen, og røre mig. Hurtigt kom han inden for mine underbukser og gav mig finger. Og det var så hårdt at det bare gjorde virkelig ondt. Jeg turde ikke sige noget, fordi jeg ikke ville føle mig forkert eller gøre ham pinlig berørt eller gøre det endnu mere akavet. Vi lagde os på sengen og jeg sagde han skulle finde et kondom. Han sagde så at det var for lille. Så sagde jeg at så skulle vi ikke. Han fandt så et og puttede det halvt over. Jeg lå på ryggen og han lagde sig over mig og prøvede at trænge igennem. Men jeg tror jeg havde det så ubehageligt over situationen at jeg bare var lukket helt af. Han forsøgte og hver gang han bare kom lidt ind så bankede han bare løs, og det gjorde så ondt at jeg stønnede af smerte, hvilket jeg havde håbet han kunne høre at det ikke var af glæde. Det fungerede ikke rigtig i den stilling, så han rev fat i mig og fik vendt mig om til doggystyle. Ikke noget med at snakke eller noget, og alle røde lamper blinkede bare i mit hovede. Jeg var helt tør forneden, og så tog han mig bagfra hvor han tog den analt. Jeg gav et lille hyl for mig fordi det gjorde så ondt. Så sagde jeg at jeg ikke ville dér. Så sagde han hov undskyld og prøvede forneden igen. Og hver gang han igen fik den bare lidt ind humpede han løs og stønnede, og jeg blev så forfærdet over det. Den faldt tit ud og hver gang han satte den i igen var det igen analt selvom jeg havde sagt nej. Men jeg turde ikke sige noget igen, fordi han lyttede ikke første gang. Så jeg sagde bare lyde af smerte. Og det fungerede bare ikke. Jeg får så lige kigget mig til siden, hvor jeg så pludselig ser kondomet ligge. Så han har simpelthen taget det af på et tidspunkt (episoden varer nok ca. 3 minutter kun) Jeg siger så meget højt at det her altså ikke fungere. Jeg får så revet mig løs og kommer op og stå. Hele min krop ryster fuldstændig. Jeg bare lyst til at give mig til at græde. Han er meget forvirret og forpustet, mens jeg bare er fuldstændig kold indeni. Jeg havde aldrig mærket sådan en følelse i kroppen før. Han spørger så, hvad sker der og om jeg er okay. Jeg siger så at det bare ikke fungere. Vi tager tøjet på og får tændt lyset. Så ser jeg ned på hans hånd og den er fuldstændig rød af blod. Jeg kigger i sengen og der er pletter af blod overalt. Jeg bryder så sammen i gråd. Jeg syntes det var så pinligt, og hvad ville alle de andre tænke. Det var jo de der drenges senge, og nu havde jeg blødt i dem. Han siger så at det nok skal gå, tager mig ud i køkkenet og gir mig noget vand (de andre sidder nu på altanen og ved ikke noget) Jeg siger til ham at han Plz ikke skal sige noget fordi jeg syntes det er så pinligt. Han siger så at han nok skal lade være og giver mig er kys. Han ville at vi skulle gå id til de andre og sidde, men jeg smutter hurtigt ind på toilettet. Så bryder jeg sammen igen. Jeg sætter mig på toilettet for at tisse, og idet jeg gør det og vil tørre mig er der blod overalt. Rigtig meget blod. Jeg var på p-piller, så jeg var sikker på at det ikke var mens. Jeg får skrevet til min veninde hun skal komme herud, det gør hun så. Jeg fortæller hende alt, og hun siger så at han lige har fortalt de andre det udenfor. Så bryder jeg endnu mere sammen. Jeg vil bare gerne hjem. Jeg følte mig så klam, og brugt og dum. Jeg kan så høre en af de andre fyre råbe “ej ik i min seng vel” og det var så pinligt. Jeg ville bare væk, så jeg sagde til min veninde at jeg sneg mig ud og stillede mig ude foran hotellet så kunne hun komme når hun havde sagt farvel så vi kunne gå hjem. Jeg har ikke snakket eller kontakt med nogle af fyrerne. Dagene efter episoden var ikke gode. Jeg græd hele natten. Jeg blødte stadig tre dage efter. Både fra vagina og analt. Jeg har kun sagt det til nogle af mine veninder. Jeg har siden været intim med en dreng, men kun kærtegn og nus. Når de vil gå skridtet videre til at give finger eller have sex, sagde jeg at jeg var træt. Fordi jeg tør ikke. Jeg er bange. Jeg har ikke lyst til at blive penetreret. Men samtidig er der stadig den der lyst til at eksperimentere. Men jeg får det dårligt og kommer til at tænke på episoden og bliver bange. Jeg vil heller ikke turde fortælle om min episode til en fyr før vi har sex. Jeg er bange for at jeg føler mig udnyttet igen. At jeg ikke tør sige fra når noget ikke føles godt. Mine venner spørger, hvorfor jeg ikke bare har sex med en. Men jeg kan bare ikke. Jeg er bange for jeg gør noget forkert, eller gør noget mærkeligt. Jeg er bange for at jeg får en følelse af at jeg kun gør det for hans skyld og ikke min egen. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre mere. Nu er jeg 20 år og har stadig ikke haft rigtig sex. Jeg har bare haft brug for at komme ud med alt dette. Jeg ved ikke engang om i kan give mig et svar på om der er noget jeg kan gøre for at blive okay med sex igen. Tak for at lytte ihvertfald.

Svar:

Hej du

Det er enormt modig af dig at fortælle din oplevelse her i brevkassen. Derfor skal du have tak for din tillid. Jeg håber, at du ved at skrive herind kunne få afløb for nogle af de tanker og følelser, som du går rundt med.

Når jeg læser det, du skriver, bliver jeg berørt. Jeg bliver berørt, fordi jeg som kvinde godt kan sætte mig ind i og genkende nogle af de følelser, du beskriver. Og det tror jeg også, at der er andre unge kvinder, som kan. At føle sig presset til at gøre noget, man egentligt ikke har lyst til. Skammen over selve oplevelsen. Tvivlen om, hvorvidt man fik sagt ordentligt fra, eller om man måske selv kunne eller burde have gjort mere for at sige fra. Usikkerheden på, om man overhovedet ville kunne sige fra en anden gang, hvis det skulle ske igen. Du skal derfor vide, at du ikke er alene om at have de her følelser. Jeg håber, at det er noget, som du kan snakke med dine veninder om. Og ellers er du meget velkommen i vores SMS rådgivning, hvis du har brug for at skrive med en rådgiver.

Når jeg læser dit brevkassespørgsmål får jeg lyst til at fortælle dig, at det du har oplevet, ikke kan karakteriseres som sex. Du beskriver, hvordan du har sagt fra flere gange, indtil du finder modet til at fjerne dig selv helt fra situationen. Du sagde altså fra i situationen, men du blev ikke lyttet til. Der kan være mange grunde til, at han ikke lyttede til dig. Men det er faktisk slet ikke vigtigt, hvorfor han ikke gjorde det, for et nej er et nej, og det skal han respektere. Også selvom du til at starte med måske gav udtryk for, at det var okay, fordi du følte dig presset, så skal han respektere, at det kan ændre sig undervejs. Et nej er et nej.

Jeg synes ikke, at du skal vende den her oplevelse indad. Der er ikke noget ved den, som er din skyld, som du kunne have forudset ville ske, eller som du måske kunne have hindret i at ske. I stedet kan du prøve at se situationen udefra. Hvad nu hvis din veninde fortalte dig, at hun havde haft den her oplevelse? Hvad ville du så sige til hende? Måske er det i virkeligheden ham, som burde skamme sig over, hvad han har gjort ved dig?

Du beskriver, hvordan den her oplevelse stadig sidder i dig. Og det kan jeg godt forstå. Dels må det have været en voldsom og forfærdelig oplevelse. Og dels er det en af de eneste oplevelser med sex, som du har. Jeg kan derfor godt forstå dig, når du skriver, at du er bange for at have sex første gang. Jeg tror, det er vigtigt, at du lytter til dig selv og din krop og siger fra, når du ikke har lyst til at gå videre. Men jeg kan også godt forstå, hvis du faktisk har lyst til at have sex og gerne vil kunne komme derhen, hvor du føler dig tryg ved det. En mulighed er, at du tager det i bittesmå skridt, så du kan få nogle flere gode oplevelser og mærke efter i din krop, om du føler dig klar. Hvis du har en fyr, som du ses fast med og er glad for, kan det være, at I sammen skal prøve at udforske, hvilke trin der kunne være hen imod at føle dig mere klar. Måske skal I starte med kun at nusse og kærtegne hinanden? Og så kan I gradvist tage skridt hen imod at have sex? Eller det kan være, at I skal lave en aftale om, hvad I gør, hvis du pludseligt ikke har lyst eller blive bange?

Du skriver, at det ikke er en mulighed at fortælle den her historie til en fyr, inden I måske skal have sex. Og jeg kan godt forstå, hvis du ikke har lyst til at fortælle ham om det, som du har gjort her i brevkassen. Der er meget på spil for dig i den oplevelse, og det er helt okay helst at ville holde den for sig selv. Men kunne det måske være en mulighed at fortælle om den frygt, som sidder i dig på et mere generelt niveau? Så du ikke behøver fortælle om oplevelsen detaljeret, men fokuserer på, hvordan oplevelsen fik dig til at føle? Det kan være, at du kan fortælle om, at du er bange for, at det vil føles ubehageligt, og at han så ikke stopper? Eller at du er bange for at komme til at overskride dine egne grænser og derfor har brug for, at det foregår stille og roligt og med til tid at mærke efter? Det, tror jeg, at langt de fleste fyre vil acceptere og respektere.

Jeg vil til sidst også gerne fortælle dig, at sex ikke nødvendigvis er noget, som bare skal overstås. Jeg kan godt forstå, hvis du føler dig bagud eller forkert, fordi du ikke har haft sex endnu - men det er du ikke. Der er intet forkert i at vente med at have sex, indtil den rette er der. Det tror jeg faktisk også kun, at din partner vil være beæret og imponeret over. At du ikke bare har sex med hvem som helst. Du kan prøve at tænke på sex som en intim oplevelse, som kun fortjener at blive delt med dem, som du har lyst til at være sammen med, og som du føler dig tryg ved.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar. Jeg sender et stort virtuelt kram i din retning.

De bedste hilsner
Marie

Nikitass billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål