:/ føler mig fed?

brevkassespørgsmål

:/ føler mig fed?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej Er en pige på 15.. og har nogle ting jeg gerne vil ud med :( ved ikke li hvor jeg ska skrive mit spørgsmål? :/ for det har noget med mad , men også indre smerte at gøre.. Siden 0. Klasse har jeg været mobbe offer, og har aldrig haft det nemt.. Flyttede skole i slutning af 2. Klasse, og havde det godt i lidt tid, men så kørte den nye klasse mig også ned, men jeg gemte det hele væk.. og havde en stor facade på,. Sagde det self. Til mine forældre, men skolen gjorde ikke så meget ved det:/.. det fortsatte ind til omkring 4-5 klasse.. hvor men kom i puberteten, og tænkte på drenge udseende osv hvor jeg der først virkli skilte mig ud fra de andre:/..

Var 11 da jeg begyndte at skære i mig selv, og skade mig selv på forskellige måder, og ja.. det hele blev værre for hver gang jeg skar:( det ku mærkes psykisk på mig at jeg ik havde det godt.. jeg ku ik følge med i skolen.. laved ikke lektier, fulgte ik med i timerne .. sad og tænkte selvmord, hvordan jeg ku hurtigts komem væk, og en nat var jeg ved at ligge mig på tog skinnerne som er li ved siden af hvor jeg bor:/ og der er flere som har begået selvmord der:( men nogle venner over mobilen fik mig til at la vær..

jeg ku ikk snakke med mine forældre om noget, og eftersom dem i skolen var efter mig med at jeg var fed og grim.. fik jeg de tanker.. jeg begyndte at tabe mig .. meget:/.. men mine forældre lagde mærke til det, så spiste igen.. jeg blev sendt til psykolog i december 2007, og stopped i marts 2009.. mine forældre holdt mig isoleret fra drenge, måtte ik ha drenge venner eller noget, og måtte slet ik få en kæreste for de sys jeg var en lille pige selvom jeg er 15.. flytted skole i starten af 8, for nu et år siden ca.. og jeg er SUPER glad for min nye klasse, men.. ja.. :( tit har jeg selvmords tanker igen, hvis nogen får sagt noget.. så ka jeg bli ked på 2 sek.. jeg sidder her hjemme og græder næsten hver dag over at jeg bare ik kam er, er træt af at jeg ik ka ha et normalt liv, føler mig konstant tyk og fed og jeg hader at kigge på mig selv:( som pige ka jeg li at shoppe . men ka ik li at kigge på mig selv.. jeg har en anderleds stil, en anden musik smag, osv og det kan mine klasse kammerater ikke acceptere så de kører på mig :(.. og det gør ondt!!

Jeg er en meget dyb pige efter alt hva jeg har oplevet og været igennem:( og nu er jeg så begyndt at skade mig selv igen.. jeg har godt nok fået en kæreste som jeg har været sammen med i over 2 måneder nu.. men.. jeg ka ik klare alle de tanker mer :( jeg har tanker om at ville dø, forsvinde.. for altid! For kan ik klare at føle den indre smerte mer.. Er træt af at jeg nu ik ka tage ud med veninder og spise, for jeg ka kun spise under en halv potion mad :/.. HJÆLP?! Hva ska jeg gøre for at glemme tankerne, og for at ku bli bare en smugle normal?:/

Svar:

Kære pige 15 år.

Hvor er det godt at du har valgt at fortælle om din indre desperation her. Du skal IKKE bære alt det selv.

At du føler dig fed og derfor ikke spiser ret meget, er en uholdbar måde at håndtere dine følelser på. Jeg tænker at det der FYLDER meget indeni dig, er dine uforløste følelser.

Jeg kan godt læse og fornemme at du har en stor dybde i dig. Det er min erfaring at mange unge - måske også dig - som føler sig udenfor, forkerte eller har anderledes valg ( tøj/musik/livsstil) har svært ved at føle at de hører til nogen steder.

Det kan få jer/dig til at ønske dig VÆK. En måde at håndtere den følelse på, er ved at spise FOR lidt eller FOR meget - at skære sig, så smerten overdøver længslen efter at forsvinde, eller tankemæssigt at kredse om selvmordsmetoder.

Jeg kan ikke læse ud af din mail, hvad du fik ud af at gå til psykolog. Men jeg vil under alle omstændigheder opfordre dig til at få hjælp af en proffesionel. Og i første omgang fortælle dine forældre, at du har brug for hjælp og f.eks. vise dem, hvad du har skrevet til mig + mit svar.

Så er der noget du selv skal være opmærksom på :

Dit blodsukkerniveau !!

Når du er SÅ sensitiv- er det meget vigtig at du sørger for at spise regelmæssigt og ofte. Ellers vil du være alt for sårbar og komme til at opleve, at en enkelt lille kommentar, kan få dig til at være så ked af det.

Du beskriver dit forhold til det at spise, som et tvangspræget forhold og jeg tænker at du vil kunne få hjælp her og nu, ved at maile til raadgivning@spiseforstyrrelser.dk el. ringe man. og tors fra. kl. 18-20 på 70101818

Du skal også vide at du kan chatte med en voksen her i Cyberhus. Her kan du sætte flere ord på dine tanker og følelser og måske kan du finde støtte og motivation her.

Jeg vil inderligt ønske for dig, at du snarest får hjælp.

Dbh Else Marie