Følelser eller ej?

brevkassespørgsmål

Følelser eller ej?

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 2 år 9 måneder siden

Her på det seneste er jeg begyndt at blive lidt glad for en af mine venner, eller jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg føler. Vi ser oftest hinanden når vi er til fest og derfor også drikker, hvor vi næsten altid ender med at kysse, holde i hånden og nogle gange sover vi også sammen hvilket er rigtig hyggeligt. Han er begyndt at give udtryk for at han nok også godt kan lide mig lidt. Han har ikke sagt det direkte, men han vil for eksempel ikke have at jeg kysser eller lavet noget med nogle andre. Jeg er ikke så god til det der med følelser, fordi jeg finder det lidt skræmmende og nu er han begyndt at komme lidt tættere på og folk spørg ind til hvad der sker mellem os, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre? Kan rigtig godt lide at være sammen med ham og tænker på ham hele tiden, men på den anden side har jeg også lyst til at holde lidt afstand til ham. Det kan jeg dog slet ikke hver gang vi er sammen og slet ikke når man har drukket lidt. Vi har aldrig kysset, hvor vi ikke har drukket alkohol først, men det er ikke altid at vi har været fulde. På den ene side vil jeg gerne have at han skriver til mig, men på den anden side er jeg også lidt glad for at vi kun skriver en lille smule sammen. Ved ikke hvad jeg skal gøre, vil gerne have tingene går langsomt. Kan dog ikke finde ud af hvad jeg gerne vil med ham, og hvad han mon tænker? Føler lidt at den ene dag vil jeg ham rigtig gerne, men så næste er det helt lidt skræmmende og nyt. Jeg kan bedst lide at være i min comfort zone og er ikke så god til at kaste mig ud i nye ting, og ved ikke om det kan have noget at gøre med at jeg ikke helt ved hvad jeg vil? Hvad skal jeg gøre?

Svar:

Hej Anonym

Jeg kan godt forstå at du er i tvivl. Både i forhold til dine egne følelser, men også din vens.

Jeg kan selvfølgelig ikke sige hvad der er rigtigt eller forkert at gøre, men jeg deler gerne mine tanker, som du forhåbentligt kan bruge.

Ud fra din beskrivelse, synes jeg det er helt tydeligt at I er interesserede i hinanden. På hvilket niveau er jo så det der er spørgsmålet. Hvis du ikke føler at den her situation er holdbar mere, skal du selvfølgelig gøre et eller andet.  Lige meget om det er at trække dig, eller om du vil udforske mulighederne for om det kunne være mere mellem jer, tænker jeg at der er to vigtige ting.

Først og fremmest at du får talt med din ven. Så længe du går med de her tanker, og kun har dig selv at træffe beslutningen med, kommer der jo ikke noget nyt med ind i "regnestykket", der kan hjælpe dig til at træffe en beslutning.

Din ven sender en masse signaler, men siger ikke noget helt tydeligt. Måske har han det præcis som dig? Måske vil han gerne, men ønsker ikke at gå for hurtigt frem. Måske er han udelukkende interesseret i det i allerede har? Måske noget helt tredje.

Det virker ikke som om din ven bliver den der helt tydeligt siger hvad han føler og tænker? Måske fordi han heller ikke ved det, og fordi han er lige så usikker som dig?

Og så er vi lidt tilbage ved det vigtigste...snak med ham. Og det næstvigtigste. Snak med ham uden at være fuld, for så står du alligevel bagefter og er i tvivl om det der blev sagt, kun blev sagt på grund af alkohol.

Som jeg sagde, har jeg ikke et svar på hvad der er rigtigt mellem jer, og hvad du føler. Men hvis du ønsker noget afklaring, og det ikke ser ud til at din ven tager initiativet, så tænker jeg du er nødt til at være den der tager skridtet, og får taget en snak, selv om det vil være at bevæge dig udenfor din comfort zone.

Hvis I får talt lidt mere åbent om hvad I tænker og føler, tror jeg også du bliver meget klogere på hvad du skal gøre i forhold til jeres forhold.

Mange hilsner Tanja

Tanjas billede
Tanja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål