Er vild med hende men snakker ikke med hende
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg er så blevet helt sindsygt vild med en pige fra min klasse og nu er der sommerferie så det er ret svært at komme til at snakke med hende for vi snakker ikke sammen normalt. Hvad skal jeg gøre. Skal jeg skrive og hvad skal jeg sige????

Svar:
Hej med dig
Hvor er det skønt at du er forelsket. Det er en fantastisk følelse at gå rundt med, og jeg kan virkelig godt forstå at du gerne vil i kontakt med hende henover sommerferien - også selvom I ikke snakker sammen normalt.
Jeg tænker at du kan prøve at skrive til hende på et socialt medie, hvis I begge to er der. Det kunne være snapchat, instagram eller messenger. Hvis I ikke er på de sociale medier, så kan du jo skrive en sms, hvis du har hendes nummer. Ellers kan du se om du kan få hendes nummer, f.eks. ved at spørge en af hendes veninder. Spørg ind til hvad hun laver i sin ferie. Hvis hun synes det er mærkeligt at du skriver, så kan du jo bare sige at du kom til at tænke på hende, og gerne lige ville sige hej. Hvis hun fortsætter med at svare dig, og virker interesseret i at tale med dig, så kan det også give dig en idé om hvordan hun har det med dig. Hvis hun slet ikke svarer eller ikke har lyst til at tale med dig, så er det måske et tegn på at hun ikke er så vild med dig. Hvis det sker, er det vigtigt at du respekterer det, selvom det gør ondt. Når I så er tilbage på skolen igen efter sommerferien, så kan du prøve at komme lidt i kontakt med hende der, men igen, hvis hun siger fra, så skal du respektere det, og prøve at komme videre.
Det bedste du kan gøre er at stille hende en masse spørgsmål (et ad gangen), for så viser du hende at du er oprigtigt interesseret i hende og hendes liv. Det kan piger generelt godt lide.
Jeg håber du kan bruge mit svar, og du er meget velkommen til at få lidt flere råd til hvad du kan skrive i vores chat.
Venlige hilsner,
Camilla