er min piK lille?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg er 13 år. Jeg er ikke kommet så langt i puberteten som de andre i min klasse og har undret mig over om min piK er for lille. Når den er stiv er den lidt over 10 cm og når den ikke er, er den 6-7 cm så er den lille? Eller er det normalt?

Svar:
Hej med dig
Det er helt normalt at være i tvivl om man er lige så langt fremme som ens klassekammerater, og jeg kan glæde dig med at du er helt normal. Drenges penis fortsætter med at vokse indtil de bliver 17-20 år gammel. Mange drenge ender med en penis som er mellem 10 og 20 cm, og når din allerede er 10 cm, så vil jeg tro at den godt kan nå at vokse meget mere inden du når de 17 år. Som voksen taler man om at en gennemsnitlig slap penis er 9,16 cm lang og når den er stiv, er den 13,12 cm lang.
Så bare rolig, det lader til at du vokser helt normalt. Hvis du gerne vil vide mere, så kan du læse her
Jeg håber du kan bruge mit svar
Venlig hilsen
Signe