Er jeg ved at falde i igen?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej jeg er en pige der lige er fyldt 16. jeg har det rigtigt svært psykisk, jeg har fået psykolog hjælp og sådan, men vi har stadigvæk ikke helt fundet ud af hvorfor jeg har det så dårligt, men vi er nået frem til at det nok har noget med svigt og sorg at gøre. jeg fik for 2 år siden konstateret en mild form for anoreksi det skal lige siges at jeg er 161 cm høj, jeg havde det rigtig dårligt med min vægt og når jeg kiggede mig i spejlet syntes jeg at jeg så tyk ud, så jeg stoppede ligeså stille med at spise og begyndte at løbe og det endte med at jeg stort set ikke spiste noget i løbet af dagen måske et æble og tror jeg nåde ned på 40 kg eller sidst i 30'erne, men lige pludselig begyndte jeg at spise igen og jeg begyndte at spise rigtig meget og jeg endte med at komme op på 50 kg. jeg har været indlagt på augustenborg 3 gange i alt nu, de to første gange var i april - maj 2009 pga. selvmords forsøg, da der så var byfest i den by jeg bor i drak jeg mig rigtig fuld i weekenden og spiste ikke da jeg ikke var sulten og endte faktisk med at komme ned på 45 kg. da weekenden var slut, nu idag har jeg problemer med vægten igen? jeg kan ikke tage på mere, jeg spiser mindre, nu spiser jeg næsten kun 1 måltid om dagen, jeg er nede på 43 kg igen, jeg har ikke lyst til mad, der er en stemme i mit hoved der siger at jeg ikke må spise. når jeg ser mig i spejlet tænker jeg: hvorfor siger folk at jeg er alt for tynd og at man kan se mine knogler for meget, for sådan ser jeg ikke mig selv? jeg er lige blevet udskrevet fra augustenborg for 3. gang pga. af selvmords tanker. jeg dyrker ikke rigtigt motion da jeg har et springerknæ og en lille forandring på menisken og venter på at kunne komme igang med at træne det op igen, men jeg er tit nede ved hesten og bruger rigtig mange timer og energi dernede. er jeg ved at falde tilbage til anoreksien igen eller hvad er der galt med mig? :'(

Svar:
Hej pige 16
Jeg kan læse i dit spørgsmål at du har det rigtig svært, og jeg synes det er godt at du skriver i brevkassen når du har det som du beskriver lige nu.
Når jeg læser dit spørgsmål tænker jeg at dit spørgsmål handler mere om de svære tanker du går med indeni, end om kost og ernæring. Derfor har jeg valgt at flytte dit indlæg til brevkassen "Når det gør ondt inderst inde", hvor du kan finde svar i løbet af 10 dage.
Venlig hilsen
Eva