er jeg tyk eller er hun tyn
brevkassespørgsmål af
Anonym
10 år
hej jeg går i klasse med en pige og nå vi er sammen føler jeg mig totalt tyk er jeg det eller er det hende dar er tynd jeg er 10 og er på 34.6 kg

Svar:
Hej med dig
Jeg er rigtig glad for at du skriver herind, når du går og føler dig tyk i forhold til din veninde.
Desværre kan jeg ikke fortælle dig så meget om der er nogle af jer to der tynde eller tykke, da det handler meget om kropssammensætning (fx. højde, fordelingen af muskler og fedt).
Det du skal huske på er, at I er ved at nå en alder hvor piger udvikler sig, men det er meget forskelligt hvor hurtigt det går. Det kan være, at du allerede kan se nogle ting, der begynder at ændre sig ved din eller nogle af dine klassekammeraters krop, og det er helt normalt, men nogle er bare lidt hurtigere end andre.
Men det jeg kan råde dig til er, at tage en snak med din mor, far, sygeplejersken på skolen eller en anden voksen du stoler på. For jeg synes nemlig ikke du skal gå og føle dig tyk, hverken i forhold til din veninde eller nogen anden.
Håber du kan bruge rådet selvom du ikke helt fik svar på det du spurgte om.
Mange hilsner
Anne Marie