Er jeg normal?

brevkassespørgsmål

Er jeg normal?

brevkassespørgsmål af
Peter pan
12 år

jeg er begyndt at komme når jeg onanere og jeg er 12, er jeg normal? Og min pik er kun ca  3-4 centimeter pls hjælp

Svar:

Hej med dig!

Tak for dit spørgsmål.
Jeg vil gerne starte med at sige, at der intet er i vejen med dig.

Du skriver, at du er begyndt at onanere og du er 12 år gammel. Det er meget forskelligt, hvornår man begynder at udforske sig selv. Der sker for nogen meget tidligt, mens andre først oplever det senere i teenageårene.
Det er derfor helt naturligt, at du har lyst til det. De fleste begynder at udforske sig selv, når de er omkring din alder, så det er du slet ikke alene med. Det er kun ganske naturligt, at lysten opstår, og du begynder at blive nysgerrig på det hele nu, hvor det er lidt nyt og spændende.
Du er derfor langt fra den eneste på din alder, der onanerer og samtidigt oplever, at du kommmer. Det skal du ikke være nervøs for - det er ganske naturligt!

Du skriver samtidigt, at din pik er ca. 3-4 cm, hvilket jeg fornemmer, du er lidt nervøs for om det er normalt. Det er vigtigt at sige, at du er 12 år gammel, så du vokser stadigvæk. Det betyder, at du ikke er vokset fuldt ud endnu, og derfor vil din pik også vokse.
Der er rigtig mange, der er nervøs for størrelsen på deres pik, men som sagt, så vokser du stadigvæk. Man måler normalt pikken fra undersiden, hvor du måler fra pungens slutning og frem til spidsen af pikken.
I Danmark er en pik i gennemsnit mellem 12-15 cm, når den er stiv, men der er mange størrelser, og intet er unormalt. Herudover så vokser den gennem alle teenageårene, hvor mange oplever den største vækst og for nogle stopper den først med at vokse, når man er 20 år gammel. Undersøgelser viser desuden, at størrelsen på pikken ikke har en særlig betydning for kvinder, men at drenge og mænd er langt mere fokuseret på det end de behøver at være.

Du vokser stadigvæk og husk at størrelse ikke har en særlig betydning.

De bedste hilsner,

Nikita

Nikitas billede
Nikita fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål