Er jeg gravid
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hey
sagen er den at min mens er ikke kommet til tiden, min mave snakker helt vildt, gør ondt og kramper
jeg er rigtig bange for at jeg er blevet gravid men jeg har kun haft sex min kondom så kan ikke rigtig se hvordan jeg skikke blive gravid.
Jeg ved ikke om det kan være nok at måde ham og jeg har rørt ved ham hvor efter han rørte ved mig om det skikke være nok til og blive gravid.
Min mens plejer og være ret reglmæssig men efter jeg har taget en fortrydelspille for et par måneder siden er den blevet lidt uregelmæssig.

Svar:
Hej Anonym
Jeg kan godt forstå du bliver bekymret, når du går over tid.
Men hvis du kun har haft sex med kondom, er der meget lille risiko for at du skulle være gravid. Hvis kondomet har fungeret korrekt, er der ingen risiko, så det skal være fordi kondomet er gået i stykker eller er gledet af?
Hvis din kæreste har haft fingrene fyldt med sæd, og derefter haft dem helt oppe i dig, kan der være en risiko. Men det er højest usandsynligt.
Du nævner, at din menstruation er blevet uregelmæssig, efter du har taget en fortrydelsespille. Det er helt almindeligt, så det lyder mest sandsynligt, at det er det det handler om.
Hvis du er gået over tid, kan du allerede tage en graviditetstest og få svaret. Jeg tror ikke sandsynligheden er stor, men tag en test, så du kan få vished.
Mange hilsner Julie