Er jeg gravid!?!
brevkassespørgsmål af
Pigen der virkelig ikke vil være gravid
12 år
Hej!
jeg er en pige på 12, jeg fik min menstruation i starten af året. Den sidste måneds tid har jeg været virkelig utryg og urolig.
jeg er VIRKLEIG EXTREMT bange for at jeg er gravid. Jeg er svimmel, føler at min mave a tung, og jeg har en streg på maven. Jeg har aldrig haft sex eller været i sexuel kontakt med en dreng. Jeg ved det lyder skørt, men jeg er bange for at jeg er blevet voldtaget mens jeg sov eller noget i den stil.
jeg vil virkelig ikke være gravid, og jeg tænkte om i kunne hjælpe mig?
MVH pigen der ikke vil være gravid!

Svar:
Kære du
Jeg tror de fleste kender til det her med at man. Kan blive skræmt af en tanke, og at det så kan være svært at give slip.
Du er ikke gravid, når du ikke har haft sex, og hvis nogen havde gjort noget mens du sov, kan jeg garantere dig at du ville have opdaget det.
Det er helt normalt at have en streg på midten af maven, og hvis du føler dig tung i maven, er der helt sikkert en anden grund. Det vil jeg anbefale dig at få undersøgt hos din læge, men det har intet med graviditet at gøre.
Gode hilsner Maya