Er jeg forkert ?
brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år
Hej Cyberhus. Jeg har et seriøst problem tror jeg.
Jeg var en gang hjemme hos en ven som havde en hund. En lille Chihuahua. Den gik med mig på toilettet og viste ret meget interesse for min pik  jeg satte mig på gulvet og den begyndte at slikke meget på min pik.. det var dejligt så jeg kom og den slikkede det hele op
Nogle år efter fik jeg en kæreste, og de havde os en hund. Jeg skulle passe den alene en gang og jeg prøvede igen.. den viste ikke interesse, men jeg smurte altså smør ud over mig selv og den blev så interesseret og fik mig til at komme.. og flere gange efter gik den med mig på toilettet når jeg var derhjemme og fik mig til at komme. Jeg er ikke sammen med hende mere. Jeg tænker dog stadig ekstremt ofte på hunde og har også set hunde på internettet der slikker på pikke. Jeg tænder ekstremt meget på det... Så meget at jeg overvejer at få hund så jeg kan få min afhængighed ordnet... Hvad er der galt med mig ..

Svar:
Kære dig
Jeg vil gerne starte med at skrive at det er naturligt at være nysgerrig på seksuelle oplevelser, og særligt hvis man ikke har særlig meget erfaring med det seksuelle. Jeg tænker at det nok var nysgerrighed, som startede det for dig, den første gang, men det lyder også til at det har udviklet sig til noget der kaldes zoofili.
Zoofili er når man er tiltrukket seksuelt af dyr, også selvom man har en menneskelig partner. Det bliver pt. betragtet som afvigende seksuelt adfærd, der kan komme til at forstyrre ens forhold til andre mennesker. Samtidig så er det en tiltrækning, som er ulovlig at handle på. Seksuel omgang med dyr blev nemlig gjort ulovligt i Danmark i dyreværnsloven i 2015. Det er bl.a. fordi dyret aldrig selv kan give samtykke til handlingen, og skal beskyttes. Samtidig så kan det også være sundhedsskadeligt, da der kan overføres sygdomme fra dyret til dig, og fra dig til dyret.
Selvom du fortsætter med at være fristet, og søge efter muligheder for at få stillet din lyst, så lyder det også til at du er plaget af det. Derfor er det også muligt for dig at søge professionel hjælp til at arbejde med din afhængighed, som du kalder den, gennem sexologisk behandling. Du kan enten tale med din læge om at få en henvisning, og eller du kan selv opsøge en sexologisk klinik. Både din læge og behandleren på klinikken har tavshedspligt.
Hvis du har brug for at stille flere spørgsmål, vil jeg anbefale dig at besøge sexlinjen.dk. Det er en rådgivning der specialiserer sig i alle seksuelle områder og problematikker, og det er også der jeg har fundet viden om zoofili. Du kan se artiklen her, og besøge deres rådgivning her
Jeg håber du kan bruge mit råd.
Venlige hilsner,
Signe